Skalle Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Som emnetittelen sier. Blir det å kjøre en DvD på Xbox360 med 1080p innstillinger det samme bilde som en DvD-spiller som skalerer opp til 1080p? Tenker jo litt på dette når man evt skal kjøpe et hjemmekinoanlegg, da man kan se kun etter lyd og drite i spilleren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Har du en Xbox med 1080p, så kobler du vel bare den til et hjemmekinoanlegg med fiber-kabel (det gir best lyd vil jeg tro) Anbefales jo å kjøpe en HDDVD spiller i tillegg da Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 xbox 360 skalerer ikke opp dvder Lenke til kommentar
freke Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Tv'n gjør det kanskje? Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 xbox 360 skalerer ikke opp dvder Kjedelig. Men da må jeg vist ha annlegg med DvDspiller med oppskalering allikevel. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 xbox 360 skalerer ikke opp dvder http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=382607 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 xbox 360 skalerer ikke opp dvder Xbox 360 skalerer opp til 1080p via VGA og HDMI. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Som emnetittelen sier. Blir det å kjøre en DvD på Xbox360 med 1080p innstillinger det samme bilde som en DvD-spiller som skalerer opp til 1080p? Tenker jo litt på dette når man evt skal kjøpe et hjemmekinoanlegg, da man kan se kun etter lyd og drite i spilleren. Xbox 360 skalerer til 1080 via VGA eller HDMI - som nevnt over. Men er du ute etter et hjemmekino-anlegg og "ser kun etter lyd"... så ville jeg ikke brukt 360 som dvd spiller da den bråker alt for mye uansett skaleringsegenskaper. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Som emnetittelen sier. Blir det å kjøre en DvD på Xbox360 med 1080p innstillinger det samme bilde som en DvD-spiller som skalerer opp til 1080p? Tenker jo litt på dette når man evt skal kjøpe et hjemmekinoanlegg, da man kan se kun etter lyd og drite i spilleren. Xbox 360 skalerer til 1080 via VGA eller HDMI - som nevnt over. Men er du ute etter et hjemmekino-anlegg og "ser kun etter lyd"... så ville jeg ikke brukt 360 som dvd spiller da den bråker alt for mye uansett skaleringsegenskaper. Men den bråker vel ikke gjennom anlegget så lenge du har noenlunde grei lyd på? Jeg har forresten den nyeste Eliten så den bråker ikke så veldig mye lengre. men takk for svar Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Er individuelt kor mykje støy 360'en lager, den erfaring eg har gjort meg i alle fall. Nyttesløst å bruke min boks som dvd-avspiller, mens har ein kompis som gjør det. Lenke til kommentar
master_al Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 For meg virker det som DVDer blir mye bedre kvalitet på PS3 i forhold til 360. Men så har jo jeg bare 720p da Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 For meg virker det som DVDer blir mye bedre kvalitet på PS3 i forhold til 360. Men så har jo jeg bare 720p da Jeg kjører DVD via VGA fra en 360 og ut på projektor. Blir strøøøøkent i 720p siden den oppskalerer til den oppløsningen Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hva vil det nøyaktig si at " den oppskalerer"? Oppløsningen er vanslig dvd-oppløsningen, men den simulerer 720 oppløsning progressivt? Hva er ulempene og hva er bedre med ekte hd? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hva vil det nøyaktig si at " den oppskalerer"? Oppløsningen er vanslig dvd-oppløsningen, men den simulerer 720 oppløsning progressivt? Hva er ulempene og hva er bedre med ekte hd? Når noe skal vises på en skjerm med høyere oppløsning enn kildematerialet må det nødvendigvis oppskaleres hvis det ikke skal vises som en liten firkant midt på skjermen. Oppskalering er til en viss grad en stor hype, og ikke noe som på magisk vis gir deg bedre bilde fordi vi plutselig snakker HDTV-oppløsning, det er en nødvendig del av bildebehandlingen som uansett ville blitt gjort i TV-en. Poenget er å få den enheten som gjør jobben best til å ta seg av bildebehandlingen. Hvis man har en feit DVD-spiller og en 1080p-TV vil det være naturlig å la spilleren ta seg av deinterlacing og skalering, ettersom den etter all sannsynlighet gjør en bedre jobb enn TV-en. Kilden er imidlertid fortsatt DVD, og bildet vil aldri komme på høyde med the real thing. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg bruker xbox'n som dvdspiller på en 720p prosjektor, component kabel. Da må jeg sette knappen på SD, for om jeg lar xbox'n skalere så flimrer bildet. Men prosjektoren har ikke noe problem med å skalere. Men du må bare prøve deg frem, se hvordan resultatet blir. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Når det er snakk om VGA her, er det den kabelen som følger med premium-pakka? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Nei, det er komponent som følger med, VGA må kjøpes utenom. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg bruker xbox'n som dvdspiller på en 720p prosjektor, component kabel. Da må jeg sette knappen på SD, for om jeg lar xbox'n skalere så flimrer bildet. Men prosjektoren har ikke noe problem med å skalere. Men du må bare prøve deg frem, se hvordan resultatet blir. På grunn av legal rights osv.. så har ikke DVD spillere lov til å sende oppskalerte bilder via komponent kabel. Forstå det den som kan, men slik er det. Microsoft ble også forpliktet til å følge dette på sin konsoll. Oppskalering av DVD filmer på Xbox 360 kan kun skje via VGA kabel eller HDMI. Det nevnes også i Major Nelsons siste podcast under Xbox one on one biten. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 er vga bedre en komponent? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Ville heller brukt Xbox 360 som dvdspiller enn en billig oppskaleringsspiller. Xbox 360 er ikke så aller værst på dvd. Kjøpte for ikke så lenge siden en litt dyr dvdspiller og det var ikke sånn kjempeforskjell, litt var det jo. Men ikke noe som en vanlig forbruker ville legge merke til. Men dersom du er litt mer entusaistisk på området som jeg, så ser du glatt forskjell. Synes egentlig ikke man burde spare inn på spilleren, i en hjemmekino så er ihvertfal bildet like viktig som lyden for meg. Men det får vel være opp til hver enkelt å bedømme. Hvis du bestemmer deg for å kjøpe en dvdspiller, så anbefaler jeg på det høyeste en Oppo DV981HD. Absolutt en av markedets beste budsjettspillere. Også får du jo også hdmi, så om du har en reciver av nyere dato så slipper du flere kabler fra spilleren, for da kan du bare kjøre hdmi inn i reciveren også fra reciveren og opp til tv'n. http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=9...p;Submit2=S%F8k Endret 21. desember 2007 av marius90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå