Kontorstol Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Hei, beklager feilpost, men vet ikke hvor jeg skal poste denne, og jeg kunne ikke lage nytt emne på Offtopic > Annet :S Men over til saken Et stearinlys av typen te-lys falt ned fra en hylle hjemme hos meg, noe som førte til stearin ca over alt Så hvordan får jeg fjernet tørket stearin fra vinduet, veggen og fram bordet, vegger og bordet er av tre... Takk Endret 18. desember 2007 av Kontorstol Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Barberblad slik gammelt, type emo Endret 18. desember 2007 av WD40 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Barbere stearinen av veggen? Oo Jeg tenkte mer på et eller annet jeg kan bruke for å vaske det av Noe som helst løser opp stearinen etc, og helst noe man finner hjemme Endret 18. desember 2007 av Kontorstol Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Du kan jo prøve hårføner. Føn stearinen til den blir rinnende, og vask den av Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Tror ikke hårføneren er varm nok Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Barbere stearinen av veggen? Oo Jeg tenkte mer på et eller annet jeg kan bruke for å vaske det av Noe som helst løser opp stearinen etc, og helst noe man finner hjemme 1. Hårføner 2. Varm stearinen til en blir myk 3. Skrap av med plast-stekespade eller lignende 4. ? 5. Profit Mer detaljert forklaring: Bruk en hårføner til å varme opp stearinen så den blir passelig myk. Deretter tar du noe som ikke lager hakk eller skrapemerker (hard plast er som regel bra) til å skrape stearinen forsiktig av underlaget. Detter samler du stearinen opp og problemet er løst. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Takk Vil tro dette går bra på vinduet, men om det virker på det litt ujevne treverket for jeg se selv Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 For guds skyld, ikke prøv å tørk varm stearin bort! Det blir garantert, 100%, bare verre. Jeg ville ventet til den var kald, da blir det enkelt å skrape den bort med en smørkniv eller lignende. Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hvorfor blir det verre hvis du varmer den? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 For guds skyld, ikke prøv å tørk varm stearin bort! Det blir garantert, 100%, bare verre. Jeg ville ventet til den var kald, da blir det enkelt å skrape den bort med en smørkniv eller lignende. Neida. Trikset er å varme den akkurat passe mye. Akkurat så varm at man ikke må bruke jern-verktøy for å få den bort, men akkurat så kald at det ikke setter merker. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Tror ikke hårføneren er varm nok fyrstikker! Lenke til kommentar
granny Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Prøv å "fryse" stearinen med å legge en ispose eller noe på den (den som er på veggene) Mye lettere å få bort når den er helt kald! Da kan du pirke den forsiktig bort. Det går også å ta et strykejern, bruke et "trekkpapir" (om noe slikt fortsatt er å få :!: ) muligens går det greit med et tørkepapir som du bretter også... og så holdet det mot stearinen og varme forsiktig opp mens du hele tiden passer på å "trekke" opp det flytende. Pass bare på at du ikke får det på strykehjernet for da lukter det ille.. dette funker ihvertfall greit på stoff.. Lykke til Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Tror ikke hårføneren er varm nok fyrstikker! Litt risikabelt. Kan hende man greier å lage svimerker i gulvet da! Edit: Jeg vet at både flamme, røyk, gasser og varme stiger oppover. Men man vet aldri. Endret 18. desember 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) @Snorre 1. Hårføner2. Varm stearinen til en blir myk 3. Skrap av med plast-stekespade eller lignende 4. ? 5. Profit ? = Vask med Jif Skurekrem Fjernet fettet som stearinen etterlot Fungerte glimrende! For se hvordan det går på treet etterpå Edit: Ja jag tok den, underpant gnomes Endret 18. desember 2007 av Kontorstol Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Jif er genialt. Man får jo alt fra Jif vindusspray til skurekrem. Hva skulle man gjort uten sin Jif? Edit: Bra det funket da. Endret 18. desember 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg ville bare brukt en vanlig kniv til å pirke det vekk. 1 Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg har hørt at man bør kjøle det godt ned, slik at man bare kan "vippe" det av... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 For guds skyld, ikke prøv å tørk varm stearin bort! Det blir garantert, 100%, bare verre. Jeg ville ventet til den var kald, da blir det enkelt å skrape den bort med en smørkniv eller lignende. Neida. Trikset er å varme den akkurat passe mye. Akkurat så varm at man ikke må bruke jern-verktøy for å få den bort, men akkurat så kald at det ikke setter merker. Joda, skjønte du mente det - men jeg så for meg at han skulle til å prøve og få den like varm som den var i utgangspunktet. Noe som ville resultert i at han hadde gnidd fettet inn i treverket. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg ville bare brukt en vanlig kniv til å pirke det vekk. Tenk om du hadde fått stygge skrapemerker i det fine tregulvet ditt! Bare tanken er jo nok til å gjøre en dårlig! Må man jo slipe og lakke gulvet på nytt! Neida, spørs hvor fint tregulv man har. Her i huset er stuegulvet perfeksjonert etter at det ble slipt ned og lakket. Kun en synlig ripe, og den er så vidt synlig om man leter etter den. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Da var den saken biff All stearinen er forduftet Takk folkens, spesielt Snorre Btw, mamma syns jeg var flink og gav meg 100kr God Jul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå