Gå til innhold

hjelp, 3 raske bip på Asus A7V333 og maskina stopper!

enemigo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bygd maskina selv ja.

Jeg har enkelte ganger samme problemet når jeg starter maskina på vanlig måte også, så jeg tror ikke det har noe med linux installeringa å gjøre. Først nå de siste månedene jeg har hatt dette problemet.

Får prøve tekstbasert install, selv om jeg ikke har helt troa, er ikke alltid den kommer forbi bootdisken nemlig.

Lite info på skermen, maskina piper 3 korte ganger, raskt, og alt stopper. Eneste som vises på skjermen er det som stod der idet maskina klikka.

Kan jo hende maskina hadde hatt godt av en formattering, er tross alt 3-4mnd siden sist... :)

Knut

Lenke til kommentar

Jeg har høyttalere koblet til (på midterste kontakta). De gangene jeg har problem ved vanlig oppstart sier "voice assistant"-dama. "System completed power-up self test. Computer now booting from operatingsystem." Så går det ikke lange tida før det piper 3 ganger og maskina stopper.

Jeg greier å leve med at det skjer en og annen sjelden gang. Men når jeg prøver å legge inn RedHat8 nå, så skjer det hver gang. Voice assistant'en sier ingen ting i dette tilfellet.

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...