Gå til innhold

BK: Første bilder

jimson77

Anbefalte innlegg

Har hatt et kompakt kamera liggende, så nå tenkte jeg at jeg skulle ta det i bruk, å se om jeg får noen fine bilder ut av det, å da muligens kjøpe et bedre kamera. Så vil gjerne høre hva andre syns om bildene.

Bildene jeg laste opp ble tatt samme dag jeg lærte meg å ta skikkelige bilder.

post-147784-1198014478_thumb.jpg

post-147784-1198014620_thumb.jpg

post-147784-1198014592_thumb.jpg

post-147784-1198014407_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har mulighet til å nedskalere bildene litt før du legger de ut så er det en stor fordel, for nå er de litt i største laget.

Og innendørsbildene er litt i guleste laget så hvis du har mulighet til å stille hvitbalansen i kameraet så blir det bedre.

Liker du å ta bilder så vil jeg absolutt anbefale å kjøpe et speilreflekskamera. Man får mye for pengene i disse dager, og bildekvaliteten er mye bedre. Bildene dine er et godt eksempel på det ettersom det er overraskende mye støy og uklarheter når man ser de store versjonene. Speilrefleks er en helt annen verden.

Lenke til kommentar

Jeg likte det første bildet best.

Morsomt med refleksene av figurene,og synes utsnittet var bra pga. du fikk med toppen på den høyeste luen samt at det passet bra at det var ganske midtstilt (figurene).

Dette bildet er av type bilder man ofte ser på foto test sider der man skal fks. vise støynivå og farger.

Bra at refleksene fra figurene viser anskitene dems. :)

Bakgrunnen var rolig og nøytral,likte den.

Skyggene på veggen i bagrunnen trakk bittelitt ned,dette kan løses ved å belyse bagrunnen med en til blits eller enklere,en liten lampe fks.

Endret av naits81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...