skarsk Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Forstår det slik at bærbare PC'er selges uten diskettstasjon. Er det mulig på bærbare PC'er å boote på PCMCIA-kort, CD, eller en USB-enhet? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Har aldri sett en bærbar uten diskettstjson jeg, så jeg vet egetlig ikke helt hvorfor du sier dette.. Lenke til kommentar
m0rg Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Riktig, fler og fler bærbare maskiner leveres uten floppy. Disse kan bootes på cd/ekstern enhet (gjerne USB), du kan bruke usb-floppy, usb-minne(pendrive) etc. Du stiller inn boot rekkefølgen i bios m0rg Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 En bærbar uten flopy? Det hørtes jo helt sykt ut. Den er jo essentiell for bærbare, iallefall i min mening... Hvis en tar med seg den bærbare rundt omkring og ikke gidder drasse med seg trådløst internernett eller TP kabler så er det jo best å legge det over på en diskett for så å få detover på den andre PCen du vil ha det på. I skole sammenheng f. eks hvor en ikke alltid en gag har uligheten for å nå nettverkskortet bak PCene! Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Med untak av desktop erstattere er floppy mer eller mindre ut. Men de fleste har jo CD brenner da om du VIRKELIG må ha ut data. Eller så finnes det USB floppy og modulære enheter - men da mister du optisk drev. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 På en bærbar PC, eller en PC for den slags skyld, er diskettstasjonen KUN nyttig til booting i forbindelse med formatering og installasjon av ny programvare. Ellers er den jo treg og ubrukelig. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Floppy er jo greit når man skal bruke PowerQuests programmer, Ghost, nettverksklienter etc. En CD-Brenner kan være et godt alternativ, selv om det er litt kluss med bootbare cd'er en gang i blandt. Stort sett går det helt greit. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg har en IBM Thinkpad T30, se sigg. Den leveres uten floppy. Kan ikke si at jeg har savnet den noe særlig. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har en inspiron 4150 uten floppy... har aldri savnet den, glad den dingsen fra steinalderen ikke tar opp noe plass jeg.. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 det er vel bare til Lincardemu/Conaxemu vi trenger floppy...ellers har jeg aldri hatt bruk for......greiere med bootbare cd-er Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 diskettstasjonen er med meg, både på bærbar og stasjoner erstattet med en pen drive på 128mb... myyyye enklere å ha med å gjøre og litt mer lagringsplass Lenke til kommentar
pellefant Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Floppy er jo greit når man skal bruke PowerQuests programmer, Ghost, nettverksklienter etc. Ja helt enig Hva gjør man da uten floppy? Booter fra cd for ghosting eller over nettverk? Hilsen pelle :o Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg trodde på de nye bærbare att man kunne ta ut Cd/dvd rommen å sette inn en diskett stasjon jeg... vis jeg ikke er helt på jordet da.. Lenke til kommentar
striky Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Ja på de fleste bærbare finnes det utskiftbare moduler. Jeg har en brenner/DVD-modul og en floppy-modul som jeg kan bytte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå