Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nesten nybygd maskin starter ikke


Anbefalte innlegg

Jau

 

Som Emnetittelen og Emnebeskrivelsene sier så sier det bare piiiiiiip, pip pip v\ oppstart av min nye maskin, deretter påfølgende intet bilde.

 

Dette skjedde etter at jeg koblet på skjerm nummer to (mens maskinen stod på), og restartet da like etterpå.

 

Maskinvare:

 

Abit Fatal1ty fp-in9

2gb Corsair Dominator

Corsair 620W

Intel Q6600

PoV 8800GT 512

 

 

Har prøvd å resette Bios etc, men det hjalp ikke. Etter litt googling fant jeg ut at det var en "Video Failure" v\ en slik feilkode, andre forslag til hva som kan være feil?

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Either video adapter is bad or is not seated properly. Also, check to ensure the monitor cable is connected properly."

 

http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

 

ser ut som skjermkortet ja.

 

Standard prosedyre for feilsøking. har du et gammelt skjermkort liggende og slenge?

Kanskje ta ut og sette i skjermkortet ditt? kan ha blitt løst ved transport etc

Endret av romhelten_spiff
Lenke til kommentar
Takker for tips, skal prøve med et nytt et i morgen (har noe på jobben), skal også sjekke at det sitter godt.

 

:thumbup:

 

Sjekket mitt eget 8800GT, litt nærmere, kortet sitter godt fast i PCI-E porten, og kabler og alt sitter i, prøvde etterpå med et 7900GT og da kommer bildet med en gang.. Har tatt kontakt med Multicom og avventer svar fra de.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm, fikk skjermkortet tilbake fra Multicom i dag, satte det i og akkurat samme feil. Fungerer fint med det 7900GT-kortet jeg brukte. Forslag? Begynner å bli rimelig vill her akkurat nå.

 

Edit. Tror jeg gir faen og sender kortet i retur med vedlagt angrerettskjema. :mad:

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

har du prøvd det kortet i en annen pc ? prøv det . er det samme feil da så sender du det i retur en gang til med et fint beskrivende(sint) brev til de

 

hadde et lignende problem og sendte det inn 2 ganger. når den kom i retur for andre gang lot jeg være å hente den. noen uker senere fikk jeg et nytt kort :)

Lenke til kommentar
Takker for svar, har en kamerat med omtrent samme oppsett (identisk skjermkort, Amd). Får høre litt med han :)

 

Det rare er at pc`en fungerer helt fint med 7900GT-kortet, null problem.

 

Høres ut som et defekt skjermkort ja, og et Multicom som ikke vet sitt ansvar.

Her står det noe om rettighetene dine:

http://forbrukerportalen.no/temaer/varekjop

 

Send kortet tilbake og fortell at du har prøvd et annet skjermkort i pcen og at det fungerer. Prøv det "defekte" kortet i en annen maskin også, om du har muligheten. Om samme resultat, fortell om det også.

Aller viktigst, krev din rett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...