Tøffe-Tetra Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 hei en kamerat av meg mista passordet til xp'n sin og lurte på om jeg kunne få fiksa det. jeg har nå fått låne harddisken hans slik at jeg kan koble den til min pc. bare lurte på hvilke programmer jeg kan bruke for å hente ut dette passordet, eller resette det? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Fjernet fordi jeg ikke kan være 110% sikker på dine virkelige intensjoner. Endret 18. desember 2007 av data_jepp Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Må nok starte datamaskinen i sikkerhetsmodus, gå inn på Kontrollpanel, videre til Brukerkontoer og velge brukeren hans, for deretter å slette passord Legg inn nytt etter det. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 men kommer man seg forbi passordet ved å starte dataen i sikkerhetsmodus? det er bare en bruker på dataen, og jeg mener at han er administrator. veit at det finnes en del muligheter til å boote opp fra cd med diverse passordsøkende linuprogrammer, noen som kan gi meg en link til et som fungerer? nå har det seg også sånn at jeg tok med meg harddisken, ikke hele PC-en, er det noe mulighet å boote med min vanlige egen windows partisjon, for så å hente ut passordet fra den andre win partisjonen? og data_jepp, er man ikke uskyldig til det motsatte er bevist? Lenke til kommentar
eirich Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) http://belnet.dl.sourceforge.net/sourcefor...ivecd-1.2.2.iso her laster du ned en linux versjon som kjøres fra cden. Du brenner ut filen på en cd og booter opp cden. etter en tid vil du få opp passordene til brukerkontoene på dataen. Endret 19. desember 2007 av eirich Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 erd commander, finner ikke det gamle, men du kan endre passordet slik du kommer deg inn Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 en live XP cd løser saken lett. mye enklere enn live cd med enn eller annen linux distro Lenke til kommentar
eirich Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 hvor får man tak i en slik live XP cd da? Noe man må lage selv eller noe? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Fjernet fordi jeg ikke kan være 110% sikker på dine virkelige intensjoner. Ut ifra slike antydninger "tror" vi alle kjører bil på fylla inntil det motsatte er bevist. Vi dømmer ingen før det motsatte er bevist. Det må være helt åpenbare indikasjoner for misbruk før vi kan/vil gjøre noe mer med disse sakene. Etter over 20 års fartstid i databransjen kan jeg bare si at ca. 99% av slike spørsmål handler om ærlige hensikter. Dette gjelder passord til nettverk, router, AP, OS osv... Endret 21. desember 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
norbat Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå