Elyas Machera Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hei! Jeg fikk installert fiber i dag, og har slitt litt med den trådløse routeren (D-link dwl-2000ap+) etter dette. Problemet er at jeg bare klarer å koble til en maskin om gangen, pga av en ip-adresse-konflikt. Nå har jeg også prøvd å sette opp dhcp-server, uten å egentlig ha noe peiling på hvordan man gjør dette. Da blir det ingen konflikt, men nettet faller ut så fort maskin to kobler til. Noen ideer? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Det ser ut til å være et aksesspunkt uten routerfunksjonalitet. Da vil du bare kunne koble til en PC til internett. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Hm, mulig. Men du skjønner, det har fungert før. Med den forrige leverandøren virket det helt uten problemer. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Det sikreste for deg er å lage manuell IP på maskinene som kobler til, da er det større sjanse for at det vil fungere. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Ehm, med fare for å virke dum. Hvor stiller jeg det? Lenke til kommentar
Anders- Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Bare sånn kjapt, ip-adressen jeg får fram ved ipconfig /all begynner med 81, og har ingenting med adressen på routeren å gjøre? Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Her er det klart at din forrige ISP tilbudte deg flere IPer på en gang. Den nye tilbyr IKKE dette, og dermed må du NAT'e for å få flere enn èn pc på internett. Du må med andre ord benytte en router i mellom modemet (hvis det er det på fiber?) og ditt trådløse aksesspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå