Bønne Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Her er min Telecaster. 92/93-modell fra Mexico. Mikrofonene skal byttes etterhvert. Ellers skal den også få seg en service snart, men men, jeg liker den. Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Veggen min er sexy for tiden Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Det må jeg si meg veldig enig i! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Få deg et deksel med nikkel-finnish over Duncan-mikkene, og gitaren vil bli uendelig mye fetere! Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Skal lufte deksel-ideen ovenfor eieren, men joda, høres bra ut Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Man spør ikke en som holder på å drukne om man skal hjelpe personen. Man bare gjør det. Samme sak her. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Meh.. Åpent ashtray er tingen. Ny tele på gang. '52RI buttershotch. Ikkje thinskin på denne, men det får så være. Edit: Wohoo. Endret 21. februar 2008 av KimNK Lenke til kommentar
huf Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Wohoo, Kim! Sann skal det vere! Her er min 52RI tele frå '91.: Såg det var snakk om tele-vekt i gitartråden... Vel, min er sikkert 4,2 - 4,3kg, og for ei børse! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Oh, det var halsen sin det. Legg eitt tynt lag blond nitrofinish over originalfinishen på den der. Blir kult og dirty på no time. Endret 21. februar 2008 av KimNK Lenke til kommentar
huf Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Kva som eigentleg har skjedd med den halsen der, er det "ingen" som veit. Sannsynligvis har nokon lakka over delar av halsen med "anna" type lakk (frå ca 8. band), og sidan har dei gulna forskjellig over tid... Uansett ein god player. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Ser ikkje særleg fargeforskjell her. =/ Likte berre gulninga i lakken. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Er det ganske vanlig med en humbucker ved hals-mic'en på tele'er? En i klassen som har en ganske gammel tele, men det er en humbucker ved halsen. Endret 21. februar 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Jada. Mot slutten av 60-talet begynte det så smått å poppe opp telecasterar med humbucker i hals og etter kvart på tidleg 70tal eit par med HH-oppsett. Bønne: Ja, den kjem vel gjennom døra når som helst no. Steik, det begynnar å bli fullt her no, men eg manglar ein skikkeleg tele. Og det må ein jo ha. Endret 21. februar 2008 av KimNK Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Man skal være ganske fanatisk Telecaster-eier for ikke å innrømme at halspickupen på Telecasteren har begrenset nytteverdi. En humbucker ved halsen er faktisk den ideelle partner til en skikkelig tele bridge pickup. Jeg har humbuckere ved halsen på tre av mine 4 gjenværende telecastere. Det er ikke noen tilfeldighet. Nå er det riktig nok streite humbuckere, ikke Fender sine wide range humbuckere. Eller har jeg en annen ide: En skikkelig P-90 ved halsen. Jeg har en gammel Harmonic Design Super 90 ( P90 i tele bridge fasong) liggende som jeg tenkte å bruke sammen med en nedfelt Bigsby B16 på et Thinline-prosjekt, og en ekte P-90 ved halsen. Noe sånt som dette, med doble F-hull og kontrollplata fra en Sting-bass: Geir Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det så jo riktig pent ut! Lurer på hvordan twangen blir med P90, det kan jo være ganske intressant å høre. Tror aldri jeg har sett noe sånt før. Eneste er vel Popa Chubby som har en standard-size P90 i tele-bridge. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Man skal være ganske fanatisk Telecaster-eier for ikke å innrømme at halspickupen på Telecasteren har begrenset nytteverdi. En humbucker ved halsen er faktisk den ideelle partner til en skikkelig tele bridge pickup. Jeg har humbuckere ved halsen på tre av mine 4 gjenværende telecastere. Det er ikke noen tilfeldighet. Nå er det riktig nok streite humbuckere, ikke Fender sine wide range humbuckere. Eller har jeg en annen ide: En skikkelig P-90 ved halsen. Jeg har en gammel Harmonic Design Super 90 ( P90 i tele bridge fasong) liggende som jeg tenkte å bruke sammen med en nedfelt Bigsby B16 på et Thinline-prosjekt, og en ekte P-90 ved halsen. Noe sånt som dette, med doble F-hull og kontrollplata fra en Sting-bass: Geir Jeg liker pickups og hardware-konfigurasjonen (minus kontrollplata), men syns det blir litt vel "crowded" med doble f-hull. Jeg ville beholdt bigsby og pickupene, men med bakfreste kontroller og ingen f-hull. Forresten rart det ikke er mer P90 i telecastere... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Derfor jeg vil ha doble f-hull vet du, for å vise at litt for mye kan være ganske stilig tross alt. Uten f-hull og bass-plata blir den lik alle andre B16-teler. Det er ikke noe gøy. BTW: Den skal selvsagt ha hvit binding foran og bak. Høres litt unødvending ut på en hvit gitar, men er faktisk stilig, og etter noen år med nitro-aldring gulner lakken og det blir aldeles nydelig med den lille kontrasten. Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Tykkjer ein Tele skal vere så plain og simpel som mogeleg. Back to basics. Gi meg ein Nocaster eller Esquire, så snakkar vi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå