Gå til innhold

Tråden for Telecastere.


Khalifen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jada. Mot slutten av 60-talet begynte det så smått å poppe opp telecasterar med humbucker i hals og etter kvart på tidleg 70tal eit par med HH-oppsett.

Bønne: Ja, den kjem vel gjennom døra når som helst no. Steik, det begynnar å bli fullt her no, men eg manglar ein skikkeleg tele. Og det må ein jo ha. :)

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Man skal være ganske fanatisk Telecaster-eier for ikke å innrømme at halspickupen på Telecasteren har begrenset nytteverdi. En humbucker ved halsen er faktisk den ideelle partner til en skikkelig tele bridge pickup. Jeg har humbuckere ved halsen på tre av mine 4 gjenværende telecastere. Det er ikke noen tilfeldighet. Nå er det riktig nok streite humbuckere, ikke Fender sine wide range humbuckere.

 

Eller har jeg en annen ide: En skikkelig P-90 ved halsen. Jeg har en gammel Harmonic Design Super 90 ( P90 i tele bridge fasong) liggende som jeg tenkte å bruke sammen med en nedfelt Bigsby B16 på et Thinline-prosjekt, og en ekte P-90 ved halsen. Noe sånt som dette, med doble F-hull og kontrollplata fra en Sting-bass:

 

post-52698-1203709912_thumb.jpg

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Man skal være ganske fanatisk Telecaster-eier for ikke å innrømme at halspickupen på Telecasteren har begrenset nytteverdi. En humbucker ved halsen er faktisk den ideelle partner til en skikkelig tele bridge pickup. Jeg har humbuckere ved halsen på tre av mine 4 gjenværende telecastere. Det er ikke noen tilfeldighet. Nå er det riktig nok streite humbuckere, ikke Fender sine wide range humbuckere.

 

Eller har jeg en annen ide: En skikkelig P-90 ved halsen. Jeg har en gammel Harmonic Design Super 90 ( P90 i tele bridge fasong) liggende som jeg tenkte å bruke sammen med en nedfelt Bigsby B16 på et Thinline-prosjekt, og en ekte P-90 ved halsen. Noe sånt som dette, med doble F-hull og kontrollplata fra en Sting-bass:

 

post-52698-1203709912_thumb.jpg

 

Geir :)

 

Jeg liker pickups og hardware-konfigurasjonen (minus kontrollplata), men syns det blir litt vel "crowded" med doble f-hull.

 

Jeg ville beholdt bigsby og pickupene, men med bakfreste kontroller og ingen f-hull.

 

Forresten rart det ikke er mer P90 i telecastere...

Lenke til kommentar

Derfor jeg vil ha doble f-hull vet du, for å vise at litt for mye kan være ganske stilig tross alt.

 

Uten f-hull og bass-plata blir den lik alle andre B16-teler. Det er ikke noe gøy.

 

BTW: Den skal selvsagt ha hvit binding foran og bak. Høres litt unødvending ut på en hvit gitar, men er faktisk stilig, og etter noen år med nitro-aldring gulner lakken og det blir aldeles nydelig med den lille kontrasten.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...