brukerenerslettet Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 temeratur og vifte % måleren funker fint, men hvorfor ikke db? Jeg fant ut senere at det er ikke bare jeg som har problemet, men fant ingen løsning. Hadde vært litt kult med db måler. Er det noen som veit om billige og stille 80mm vifter? De som følgte med bråker litt xD Lenke til kommentar
siindre Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Kan dessverre ikke svare på spm om DB-måleren. Men vet hvertfall at Mist og Papst vifter er ektremt stillegående, koster bare noen 10-kroninger mer. Papst vifter er kjent for kvalitet, men designet er ikke akkurat av det mest kreative. Men nå har det seg jo sånn at det er ikke spesielt mye som skiller vifter mtp støynivå. HW.no testet forskjellige 120mm vifter utifra støy, de konkluderte med at alle bråkte like mye. Skal du ha stillegående vifte bør du kjøre på max 1000rpm Også har jo selvfølgelig størrelse mye og si også, en større vifte bråker MINDRE. 140mm flytter mer luft enn en 80mm. Lenke til kommentar
MTLICA Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Har samme kabinett, men vil ikke si at db måleren har vært noen særlig suksess.... Med en gang du setter på musikk eller noe som helst form for lyd, skyter den i været og lager en irriterende tikkelyd. Så den har egentlig ikke noe formål ved å være der..... Med tanke på viftene har jeg ikke hatt noen som helst problemer med støy. Synes de er altfor stille jeg Hvis du skal ha nye er det link her Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Har samme kabinett, men vil ikke si at db måleren har vært noen særlig suksess.... Med en gang du setter på musikk eller noe som helst form for lyd, skyter den i været og lager en irriterende tikkelyd. Så den har egentlig ikke noe formål ved å være der..... Med tanke på viftene har jeg ikke hatt noen som helst problemer med støy. Synes de er altfor stille jeg Hvis du skal ha nye er det link her det kommer sånn rar skrape lyd når det lyser rødt- Er det hden som jobber? hvis jeg bytter vifta, da kommer det ingen blå farge mer xD hvordan justerer man viften? den er på 60%, vil ha den på 40%, selv om jeg har hørt og lest at det er dårlig luft strømming inni der Endret 19. desember 2007 av xninja92 Lenke til kommentar
MTLICA Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Ja, når det lyser rødt er det harddisken som jobber. Hvis du tenkte på lyset i viftene, er det bare å skjøpe nye med lys i. En viftestyring hadde kanskje gjort seg hvis du skal ha den ned på 40% Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Ja, når det lyser rødt er det harddisken som jobber. Hvis du tenkte på lyset i viftene, er det bare å skjøpe nye med lys i. En viftestyring hadde kanskje gjort seg hvis du skal ha den ned på 40% hvordan justere vifta`? Lenke til kommentar
MTLICA Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Du kan kjøpe en viftestyring, f.eks denne, og koble viftene dine inn på den, så kan du velge farten ved å skru på bryterne foran. God Jul :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå