Syk-O Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Jeg skal koble en termostat til en ovn hjemme. Men aner ikke hvilke ledere som skal hvor i termostaten. Kan noen forklare meg hva som er hvor på dette koblingsskjemaet som er i termostaten? Sorry litt dårlig bilde... Endret 18. desember 2007 av Syk-O Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Min VK1 Elektronikk erfaring hjelper meg ikke. Sikkert noen med VK1 Elektro her som vet. Hva er mellom 2 og 1? Hva kan det være? Kanskje det viser hvor termostaten kan være? Eller er det noe annet? Lenke til kommentar
bizarro_per Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 hiver meg på denne. ikke for at jeg kan noe om dette, men jeg har lyst å lære. Har stått og sett på slike tegninger før og klødd meg i hodet. Noen som klarer å forklare dette på en grei måte. Ta gjerne med hva de forskjellige symbolene betyr (L, N osv) Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Slik skal den kobles: Lenke til kommentar
abbor Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Er det stikkkontakt på ledningen din kan du gjøre dette, tar du strøm fra fast innstalasjon,(veggboks eller lignende) er det ikke lov. Lenke til kommentar
Syk-O Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Slik skal den kobles: Takker for denne! Funket fint. Denne har jo selvfølgelig stikkontakt og jeg er selvfølgelig utdannet elektriker... Så klart... Lenke til kommentar
sirius Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Kan legge til at kontakt 5 er nattsenkingsfunksjon. Ved å kople inn en urbryter kan temperaturen senkes i et gitt tidrom for å spare strøm. Det som skjer er at en motstand (TA) får strøm og avgir litt varme. Da "lures" temostaten til å tro at det er varmere i rommet enn det er. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Hvis du kjøper et slikt "ur": http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21571882 Skal det kobles slik: (tegnet veldig enkelt, men forstålig) Endret 22. desember 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå