fleric Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Har canaldigital bredbånd. Har frem til for et par dager siden hatt lett tilgang til smtp."jobben".no via port 25. Nå har canaldigital i likhet med andre leverandører begynt å sperre for bruk av andre smtp serverne enn deres egne for å stoppe spam. Jeg er jo bare snill og sender ingen spam, men vil gjerne fortsette å bruke smtp.jobben.no.... Har tilgang til oppsett av router og mailserver på jobben. En løsning kan være å endre port som brukes på mailserveren, men da vil ikke andre lenger komme til via 25.... Om jeg f.eks setter opp epostprogrammet mitt hjemme til å koble til via port 587 til jobben.no, linker port 587 til mailserver på routeren så har jeg kommet nesten i mål. Tror det er port redirection e.l. er hva jeg er på jakt etter, et lite program som kan "konvertere" innkommne forspørsler på port 587 til 25... Mailserver kjører windows 2003. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 NetworkActivAUTAPF <- google it Lenke til kommentar
fleric Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Funker som ei kule! Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå