Gå til innhold

Plassering av vifter i Chieftec kabinett??


Anbefalte innlegg

Hvilken vei bør viftene blåse?? per dags dato så har jeg ei 92mm oppe/baksiden som blåser ut luft, 2 80mm midten/baksiden som blåser inn og en 80mm som blåser inn mot harddisk midten/fremme. Dere som har et Chieftec fulltower er dette en ideel løsning?? Har hørt folk som har prata om overtrykk/undertrykk som skaper støy..?? Skal også kjøpe 3dfxcool sitt vannkjølingsett til amd, noen som har forslag til plassering av disse komponentene + radiator + eventuell vanntank??

Er takknemlig for alle svar??

 

[ Denne Melding var redigert av: Gorillaz på 2002-01-07 05:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du sier om overtrykk går jeg ut i fra at du har hørt fra meg. Jeg leste om dette i overklokking.no's test av et chieftec tower. (det med vifte på sideplaten) Et lite utdrag fra testen:

""

En 80mm vifte er montert i sidedøren og blåser kald luft på skjermkort og chipset. Viften i seg selv oppfattes som meget støysvak, men når døren ble satt på kom en meget irriterende suselyd på grunn av turbulens og overtrykk i kabinettet. Med to kabinettvifter installert til å suge ut luften var problemet borte.

""

Når det gjelder plassering av radiator på chieftec-toweret, kan jo du se løsningen de har brukt på testen av vannkjølingssystemet. Der bruker de også et Chieftec tower. Det er riktignok et fulltower; er det ikke det du har?

 

Ellers må du nok bare prøve deg frem når det gjelder støy. Det høres jo ut som om du har endel fler vifter som blåser inn i stedet for ut. Prøv bare å snu en av 80mm - viftene og se om du liker resultatet. Hvis ikke, er det jo bare å gå tilbake til gammelt oppsett!

 

Lykke til! :razz:

Lenke til kommentar

I mitt Chieftec-tower (riktignok midi) har jeg satt viftene til å blåse luft inn foran/nede og ut bak/oppe.

 

Dette gir god luftgjennomstrømmning og gjør at luften passerer CPU/RAM/skjermkort og du slipper dermed at den varme luften blir inne i toweret.

 

Du kan eventuellt sette inn vifter foran i 5 1/4" bay'ene som blåser inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...