Thomas. Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Er det noen koder for dette ? Slette de og de meldingene fra gjesteboken i stedet for å gjøre det på phpmyadmin hele tiden. På phpmyadmin kommer dette opp når jeg sletter meldingene: DELETE FROM `guestbook` WHERE `id` = 101 LIMIT 1; ? Finnes det noe kode i php, slik at jeg kan sette det opp på siden min. Og gjøre det på siden min ???? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Tja, når du henter ut alle innleggene kan du legge til en knapp i while-løkka som kun administrator kan se. Eller så kan du lage et kontrollpanel. ex: <?php $query = mysql_query("SELECT * FROM `guestbook` SORT BY `id` DESC"); while ( $row = mysql_fetch_object($query) ) { /* * Hente ut innlegg og skriv ut her */ $output .= "<a href=\"?slett={$row->id}\">Slett dette innlegget</a>"; } echo $output; ?> Endret 18. desember 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Da kan jeg bare legge til et logg inn script over ? Trenger jeg ha noe <form action= osv ? <?php $query = mysql_query("SELECT * FROM `guestbook` SORT BY `id` DESC"); while ( $row = mysql_fetch_object($query) ) { /* * Hente ut innlegg og skriv ut her */ $output .= "<a href=\"?slett={$row->id}\">Slett dette innlegget</a>"; } echo $output; ?> Fikk dette etter at jeg prøvde det: Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/110mb.com/s/u/p/p/o/r/t/-/support-u/htdocs/sider/gb.php on line 266 Hva er feil ? Endret 18. desember 2007 av php_user Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) alt du skal gjøre er å lage et script som utfører: del.php: $safeid=mysql_real_escape_string($_GET['id']); $query=mysql_query("DELETE FROM `guestbook` WHERE `id` = '$safeid' LIMIT 1") or die(mysql_error()); Edit: så lager du en "admin" som skriver ut alle innleggene samt skriver en link til del.php?id=ID fra database Endret 18. desember 2007 av trrunde Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Ser på det etterpå Skal se på tv, til kl 8.. Straks tilbake Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 De skrev at jeg skulle skrive: del.php?id=ID I linken. Men, id=ID ? Blir ikke det feil ? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 id={$row->id}. Den gir da iden til innlegget while-løkken befinner seg i; sett at kollonen heter id. Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 alt du skal gjøre er å lage et script som utfører:del.php: $safeid=mysql_real_escape_string($_GET['id']); $query=mysql_query("DELETE FROM `guestbook` WHERE `id` = '$safeid' LIMIT 1") or die(mysql_error()); Er det ikke bedre å caste id til en int? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Trur dere vi kan få mekka noe ut av dette: ? <? require_once('inc/mysql/db_connection.php'); $db_table = "guestbook"; if (isset($_GET['id']) && is_numeric($_GET['id'])){ $query = "DELETE FROM $db_table WHERE id = '{$_GET['id']}'"; mysql_query($query) or die (mysql_error()); mysql_close($conn); header("location: del.php"); } echo("ok"); ?> Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) <?php echo "<a href=\"del.php?id=".$row['insertdate']."\">slett</a>"; ?> EDIT: putt den der i gjesteboka der du vil ha linken "slett"! EDIT2: sry, sånn ^^ Endret 18. desember 2007 av YaNkEs Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Det går ikke ann å skrive "$" i linken :/ Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Her ser dere ID'en feltet i databasen: Felt Type Sammenligning Attributter id int(11) Nei auto_increment Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Kan vi kanskje få se kildekoden din? Flere her tror tydeligvis de er synske, noe jeg kan garrantere dere og fortelle at dem ikke er. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Kan vi kanskje få se kildekoden din?Flere her tror tydeligvis de er synske, noe jeg kan garrantere dere og fortelle at dem ikke er. Jeg TROR ikke jeg er synsk, jeg VET. Scriptet hans ligger allerede ute under en anna tråd php_user, sjekk det forrige innlegget mitt, jeg redigerte det så det burde funke nå.. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Kunne jeg brukt dette: ? "DELETE FROM "guestbook" WHERE entry_id = " . $_GET['id']; Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Det er ikke relativt og legge koden i en annen tråd. Da kunne han tatt alt i en tråd. Uansett så er du ikke synsk, må bare beklage. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Du kan bruke den her: DELETE FROM `guestbook` WHERE id='".$_GET['id']."'; HAHA, er forsåvidt sant det Mats! Endret 18. desember 2007 av YaNkEs Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Jasså, Mats Danielsen! Spammer du gjesteboken min ? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Edit: så lager du en "admin" som skriver ut alle innleggene samt skriver en link til del.php?id=ID fra database Dette er det jeg mente, og den burde funke hvis du bare tilpasser den til din side... Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jasså, Mats Danielsen! Spammer du gjesteboken min ? Tester ut sikkerhet. Men trossalt kan du ikke bevise det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå