Zpeidar Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hvor mye kan jeg klokke VCore på en Duron 1ghz. Med FSB@101Mhz og Multiplier på 11.5. Abit KT7A Rev 1.3 Hva gjør VCore Klokking? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Vcore er spenningen til prosessoren.. Kan gjøre at den klarer enda litt høyere hastighet. Ingen fasit på hvor høyt du kan kjøre den. Men vær forsiktig. For høy spenning dreper CPU'en din ganske greit.. Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 det er ikke noe som heter å klokke Vcore..Vcore er spenningen som er i Cpu'en. det man klokker "med" er multipier eller FSB.. man bruker Vcore til å stbilisere Cpu'en... d.v.s. Vis du har klokka Cpu'en/FSB 100MHz, kan Vcore økning føre til at Pc'en funker på den nye speeden. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 For mye Vcore - Spenning på CPU - og cpu sier poff, og blir litt svart. Øker du FSB/multiplyer, trenger gjerne CPU mer spenning for å klare å kjøre så fort. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Blir den bare svart med en gang eller går den først opp i 100grader og så...poff?? Har tenkt å overklokke ein xp2200 t-bred. Viss eg setter den på 133*14,5=1928, må eg da sette opp Vcore? hvor mye? Eg har hørt at det er lurere å sette opp fsb på A7N8X så 166*12=1992 er vel bedre. Hvor mye volt toler ein xp2200? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Det er IKKE lurt og sette opp fsb med mindre fordeleren funker bra. FSB er den busshastigheten hele systemet jobber med, og fordeleren (husker ikke hva finspråket kaller den) stiller inn hvor mange deler FSB CPU skal ha i forhånd til PCI og AGP. F.eks FSB 133, CPU 4, AGP 2, PCI 1 Dvs... 133 på CPU, 133/2 på AGP 133/4 på PCI Multiplyeren er bedre å stille inn, men da må du "åpne" CPU, noe som du må lese mer om andre steder på forumet. Du må prøve deg frem med spenning, litt av gangen. Men husk og sette på at systemet automatisk skrus av ved for høy CPU varme. Dette stilles inn i BIOS. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hvor mye kan jeg klokke VCore på en Duron 1ghz.Med FSB@101Mhz og Multiplier på 11.5. Abit KT7A Rev 1.3 Hva gjør VCore Klokking? Det går ikke ann å klokke Vcore, men å stille den opp, Vcore er spenningen til prosessoren...jo mer du stiller opp FSB'en jo mer må du øke spenningen...men det er en grense med Vcoren som du ikke burde stille høyere enn...vet ikke helt hva det er på din men på min er det MAX 1.7V. Lenke til kommentar
m`K Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Blir den bare svart med en gang eller går den først opp i 100grader og så...poff?? Har tenkt å overklokke ein xp2200 t-bred. Viss eg setter den på 133*14,5=1928, må eg da sette opp Vcore? hvor mye? Eg har hørt at det er lurere å sette opp fsb på A7N8X så 166*12=1992 er vel bedre. Hvor mye volt toler ein xp2200? LOL. Dette er ikke tillfelle, ikke hør på han, det skal MYE til for at det skal skje. Og du klarer ikke stille vcore så høyt at du engang kommer til å klare det der. Takler ikke kjernen å bli overklokket mere får du enkelt og greit ikke bootet pcen. Vcore er hvor mye strøm du gir cpuen, jo mere ytelse (watt) du vil at den skal yte jo mere driv stoff må den ha. Tenk deg som å kjøre bil, jo fortere du kjører jo mere bensin bruker den per mil. Husk at det er prinsippet som teller. Mitt HK støtter 1.85VCORE, kjører den på 1.825 stabilt med 10.5x157FSB Lenke til kommentar
555 Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 AMD K7 0,18 MAX VCore=2,1V AMD K7 0,13 MAX VCore=2,0V http://users.erols.com/chare/elec.htm Det står ikke på Duron 'morgan' men jeg tror 2,1V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå