Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen lagger etter en stund, HDD klikker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et stort problem med min stasjonære pc. Problemet er at jeg kan ha dataen på en stund, kanskje en halvtimes tid, og merke at den er litt tregere enn den burde være. Snakker da om å åpne vanlige programmer, alt shifte seg ut av wow og til winamp osv osv. Så, etter en halvtimes tid, så klikker dataen fullstendig, virker som den "lagger" veldig mye, og jeg får ikke gjort stort. Jeg må da slå av ved å holde av knappen inne.

Når jeg da prøver å restarte igjen, så tar den en chkdsk (?) søk på noen av partisjonene på harddisken, klarer dette, men så klikker den og vil ikke komme opp i windows. Når jeg prøver igjen ca et døgn etter, så klarer den å komme på, men da tar det ca en halvtime før det vante "lagg" problemet er tilbake.

Har en 2 år gammel pc, og har fått nytt hovedkort for ikke så lenge siden.

Om noen vet hvordan jeg kan fikse dette problemet eller hva det er / hvorfor, så vær så snill og si ifra. På forhånd vennlig vennlig takk for all hjelp. Om dere trenger mer info, så bare si ifra, så skal jeg prøve så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være hdd som begynner og bli dårlig(backup er noe og tenke på)

Eller at du har vært dårlig med vedlikehold--defragmere-regcleaner-opprydding.

Eller spyware-virus.

Så noen hdd tester.

Hd Tune

http://www.passmark.com/products/diskcheckup.htm

Test for de fleste merker finner du her.

http://www.ultimatebootcd.com/

Finner ikke noe.

Når du trenger hjelp til å få fjernet spyware eller bare sjekke

Kjør igjennom langversjon.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Har søkt etter spyware med både ad-aware og spybot. Men for eksempel nå, når spybot testen var ferdig, så fikk jeg en melding som jeg har fått siden jeg fikk problemet:

Er tilfeldige programmer, men nå var det spybot:

SpybotSD.exe - Ødelagt fil.

J:\System Volume Information\_restore(bla bla bla)\RP43\change.log er skadet og uleselig. Kjør Chkdsk.

Får dette med mange programmer. Noen som vet om dette kan ha noe med det å gjøre, eller er en konsekvens av mine problemer? Eller hva det egentlig betyr? Hvordan jeg kan fikse det? På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Hvis med "klikker" du mener at det kommer klikkelyder fra harddisken, bør du prøve å berge de dataene som er igjen og kjøpe deg en ny harddisk snarest mulig.

Og hvis harddisken begynner å lage lyder etter en god stund, da høres det ut som et varmeproblem i tillegg til harddiskproblem. Jeg ville startet maskinen fra en annen harddisk for å kjøre kopiering fra den gamle harddisken som Slave (slik at operativsystemet ikke kjøres fra den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...