Programvare Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Har en skoleoppgave nå og jeg fatter ikke oppgavebeskrivelsen. Det står følgende: Det kan være lurt å snevre inn oppgaven, slik at den ikke blir for overfladisk. Hva i all verden betyr dette? Jeg har sett i ordbok, men der står det bare at snevre betyr klemme og at overfladisk betyr lett. Det kan være lurt å klemme inn oppgaven slik at den ikke blir for lett blir det da. Makes no sense to me. edit: leifer Endret 18. desember 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Snevre inn = begrense, gjøre mindre Overfladisk = spenner over for mye slik at ingenting blir behandlet i dypden. Altså at du setter noen begrensninger i innledningen slik at du kan skrive om færre ting slik at du kan sette deg mer inn i det. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Tror noen må slutte å skulke norsktimen. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Har faktisk fått 5 i norsk på de siste 3 karakterkortene Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Overfladisk ligger litt i ordet. Kun kremen på kakaoen. Ikke selve innholdet. Lomz ga for øvrig to fine ordbeskrivelser. Lenke til kommentar
Meits Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg har sett i ordbok, men der står det bare at snevre betyr klemme og at overfladisk betyr lett. Elendig ordbok. For fremtidige fremmedord, kan jeg anbefale å bruke denne. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Ordboka var fra 1984 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Ordboka var fra 1984 Ordene fantes da også... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Ordboka var fra 1984 Ordene fantes da også... Ja, men der står det at snevre betyr klemme og at overfladisk betyr lett. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Snevre inn / innsnevre kan vel oversettes med f.eks. å "koke ned" innholdet til det som er strengt tatt nødvendig, slik at man slipper alt for mye skriving om ting som ikke egentlig har noe med selve temaet å gjøre. Overfladisk i denne betydningen antar jeg er nettopp dette at man tar et tema og drar det ut til det nesten revner på midten. Akkurat som å skrape alt for lite smør utover en ei stor brødskive; Den røde tråden i teksten blir så tynn at den er vanskelig å følge, eller at den til og med forsvinner blant alt for mye "babbel". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå