Gå til innhold

Skjermkort i prisklassen 1500kr-1800kr, HD3870/8800GT, evt. andre?

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da har eg egentlig bestemt meg for 8800GT da eg vil som han andre prøve nvidia..har alltid hatt ATI.(meir eller mindre ufrivillig på grunn av ferdigbygd pc)

dessutan så viser 8800GT seg som eit kraftigere kort enn HD3870 fordi det får ein god del bedre i fps i alle spill som er testa. :)

Lenke til kommentar
da har eg egentlig bestemt meg for 8800GT da eg vil som han andre prøve nvidia..har alltid hatt ATI.(meir eller mindre ufrivillig på grunn av ferdigbygd pc)

dessutan så viser 8800GT seg som eit kraftigere kort enn HD3870 fordi det får ein god del bedre i fps i alle spill som er testa. :)

Men noe du burde vite som jeg glemte å nevne. HD3870 har en større vifte en 8800GT og vill derfor ta 2 pci spor.

8800GT tar bare 1 spor men har dessverre en mindre vifte og kan bråke litt mer en HD3870.

Men håper du blir fornøyd, som jeg ganske sikker også vill bli =P

Lenke til kommentar

Men noe du burde vite som jeg glemte å nevne. HD3870 har en større vifte en 8800GT og vill derfor ta 2 pci spor.

8800GT tar bare 1 spor men har dessverre en mindre vifte og kan bråke litt mer en HD3870.

Men håper du blir fornøyd, som jeg ganske sikker også vill bli =P

looking good, skal bytte ut original kjøler med ein anna uansett. Nokon som veit om ein kjøler til skjermkortet forresten?(8800GT) :p

Lenke til kommentar

Nye drivere fra Ati nå, og ting ser ut til å ha forbedret seg endel, ihvertfall på CF i Crysis:

Crysis (Crossfire, 1680x1050, all high settings, WinXP):

With 7.11 drivers (Q6600@3,6GHz, default VGA frequencies) ---> 24fps

With 7.12 drivers (Q6600@3,6GHz, default VGA frequencies) ---> 37fps

Altså +13fps, eller en økning på rett over 50% bare ved å oppdatere driverene.

Selv gikk jeg for ett 3850 kort nå pga at jeg ville ha kortet før jul, kommer til å kjøpe inn enda ett og kjøre CF over nyttår.

Lenke til kommentar
Nye drivere fra Ati nå, og ting ser ut til å ha forbedret seg endel, ihvertfall på CF i Crysis:

Crysis (Crossfire, 1680x1050, all high settings, WinXP):

With 7.11 drivers (Q6600@3,6GHz, default VGA frequencies) ---> 24fps

With 7.12 drivers (Q6600@3,6GHz, default VGA frequencies) ---> 37fps

Altså +13fps, eller en økning på rett over 50% bare ved å oppdatere driverene.

Selv gikk jeg for ett 3850 kort nå pga at jeg ville ha kortet før jul, kommer til å kjøpe inn enda ett og kjøre CF over nyttår.

kanskje ikke dumt det. Resultatene er veldig lovende da :D menne, en som nevnte at 1 kort tar opp 2 pci plasser. Hva vil 2 kort ta da, 4?

Lenke til kommentar

Sant det, spessielt høye oppløsninger med AA/AF. Hvis han derimot kun har planer om å spille cs og wow foreløpig ville jeg satset på HD3870, mye av grunnen for å støtte konkurrenten siden nvidia har et såpass stort stykke av markedet. Om han senere vil ha godt utbytte av nyere spill kan han kjøpe et kort til og sette et crossfire-oppsett, som yter bedre på dem fleste tester enn 8800gt-SLi oppsett, et unntak er AA/AF som nvidia enda ligger noen sted foran på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...