Gå til innhold

Magnetfoten på trådløs antenne har den noko funksjon?


Anbefalte innlegg

Eg har ei antenne som har magnetfot. Viss eg setter den på ein treplanke så er det ingen magnet. Vil den ha kortere rekkevidde da enn om den står på ei metallplate som magnetfoten står fast på.

 

Viss ja, er det nok med eit syltetøylokk som magnetfoten settes på eller er det noko betre ting eg kan sette den på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med mitt hovedkort fulgte det med en trådløs antenne med mangnetfot, denne er nok bare beregnet til og sette fast på kabinettet.

Tror det har ingen eller liten forskjell på signalet om den står på noe syltetøyglass.

Men det finnes en del andre måter og forbedre signalet på.

Kva kan eg gjøre for å få bedre signal da?

Lenke til kommentar

Vet egentlig ikke hvorfor jeg sa det, for kan ikke så veldig mye om det.

 

Men det kan hjelpe litt og sette aksesspunktet på enn de andre trådløse nettverkene som er i nærheten, dette kan du bruke netstumbler for og finne ut. Du burde sette en kanal som er litt ifra de andre.

 

Det er også lurt og ha "fri sikt", at antennen til både aksesspunktet og dataen ikke er gjemt bak noe som blokkerer signalet.

 

Har du router med funksjoner som Super-G turbo ... osv så kan det i noen tilfeller hjelpe og slå dette av for og minske forstyrrelser med andre nettverk, og gjøre det mer stabilt. Grunnen til dett er at disse standardene ofte bruker mange kanaler. Dette har gjort våt trådløse nettverk mer stabiklt, men da synker hastigheten litt.

 

I noen routere finnes det "auto velg kanal", denne funksjonen gjør at routeren bytter kanal etter hvilket kanal som det er minst forstyrrelse på.

 

I D-link routere finnes det noe som heter "Extended Range Mode" som burde være på, dette gjør at signalet blir bedre.

 

Det som hjelper mest er vel egentlig og bytte antenne.

 

Og ting som trådløse telefoner kan også gjøre at signalet blir dårligere siden de går på samme frekvens 2,4GHZ.

edit: Finnes også en del antenner som en kan lage selv:

http://www.freeantennas.com/

Endret av Maxila
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...