Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har du greie på nettverk?

Anbefalte innlegg

Har en SMC 7004a barricade router, og vil konfigurere den slik at jeg kan få signaler inn på pc'en, hvis jeg for ex. hoster et spill. Er ikke sikker på hvordan jeg åpner porter, eller hvordan jeg finner portene som skal åpnes, og så defore på en ting som heter DNZ (DeMilitarizedZone). Ved å skru på den til min ip så skal visstnok bare min pc (og ikke de andre på nettverket) unngå brannmur. En av tingene jeg trenger for å sette opp DNZ er visst en statisk ip, men det jeg satte opp fast ip så fungerte ikke internett lenger (nettverk fungerte fortsatt fint)

Har dere noen råd på hva jeg kan gjøre? Hvordan jeg kan få DNZ til å virke og/eller hvordan jeg åpner porter og hvilke porter som må åpnes til for. exempl CS (som host) og MSN-applikasjoner.

MVH. Snorre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på emnet på tråden din; ja!

For å svare på spørsmålet i posten din:

DMZ betyr at maskinen din får *alle* eksterne porter mot seg, d.v.s. at du går forbi brannmuren med den ene PCen. Skal du bruke DMZ må du passe på å ha en software firewall på PCen din, og antivirus.

Det jeg heller anbefaler er å "port forwarde" akkurat de portene du trenger til de forskjellige spillene (søk på "port forward half-life" på google for å finne ut hvilken port det spillet bruker f.eks), da dette generelt er sikrere, da du ikke åpner flere porter enn du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...