f0xmaN Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Fikk nylig nyeste Ubuntu installert samt at jeg etter mye om og men kom meg på nett. Problemet er bare at jeg må sette opp internett forbindelsen igjen manuelt etter hver reboot. Har prøvd WiFi Radar så langt men fungerte heller dårlig. Bruker en Dell Latitude D800 med Truemobile 1400 WLAN (måtte bruke beskyttet driver via ndiswrapper). Bruker WPA Personal nøkkel med en belking54g router. Noen som har noen gode forslag slik at jeg slipper å gjøre dette manuelt hver bidige gang for å komme på nett? Edit: Bruker Automatic configuration DHCP når jeg setter det manuelt. Endret 18. desember 2007 av f0xmaN Lenke til kommentar
tsoiland Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Hvis du legger følgende i /etc/network/interfaces bør det fungere: iface wlan0 inet dhcp wireless-essid sdfgsdg wireless-key dfghjk wlan0 erstattes med aktuellt device name Edit: når jeg tenker meg om så er jeg på wep nett. Mulig forskjell? Endret 18. desember 2007 av HolyCow1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå