Kimelimm Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hei! Jeg har et stort problem akuratt nå. Det har seg slik at alle plasser jeg er, kommer ingen inn på pcen min, og jeg kommer ikke inn på pcen dems. Vi tar START>KJØR>\\*navnet her akuratt som det skal stå* Men det kommer bare "Nettverksbanen ble ikke funnet" Jeg er på MSHOME gruppen, og det er alle andre... Hva er det som skjer her?! Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Prøvd ip til maskinen du vil koble til? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Nei det har jeg ikke, skal prøve senere har ryddet vekk routern allerede :| EDIT: Nei funka ikke, finner fortsatt ikke nettverksbanen... Er det noe jeg må aktivere? Det er noe muffins her Endret 18. desember 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Har du sharet ut filene? Har du slått på sharing? Hvilket OS kjører du? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Windows XP på begge, og ja jeg har sharet filer... Har gått på denne pcen før, men ikke nå lenger! Endret 18. desember 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Sjekk ip-adressene og nettmasken til maskinene. Når det gjelder windows og SMB-deling av filer så kan det hjelpe å slå av begge (alle) maskinene og så slå på en før resten blir slått på. Det har med hvordan master fungerer hvis jeg ikke husker dette helt feil. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Sjekk om brannmur blokkerer SMB Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Windows brannmur blocket "Skriver og fil deling"? Men Windows brannmuren er jo av :S Endret 18. desember 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå