Ghostrider Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hepps, headeren sier det meste. Er det noen som vet om det er noen sites som tar for seg emnet, eller om noen verktøy som kan fikse det med et 3Com nettverkskort? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Er helt utenfor her, men det har vært snakk om at disse er brent inn på kortet og kan ikke endres, men det skal visstnok gå ann på noen så www.google.com er din venn Lenke til kommentar
schnellfahrer Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 MAC adresser er hardkodet på nettkortet. Disse kan ikke endres. Det er fordi det ikke skal gå an at to nettverkskomponenter har lik MAC adresse. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Det stemmer at mac adressen er klonet inn i kortet og ikke kan forandres, men det som går ann er å fake en mac adresse slik at den rapporterer en annen en den som er kodet inn i NIC'et. Du finner kanskje noe på google.. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Mener jeg har lest noe om MAC-spoofing.. Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Dette har vi "kranglet" om før her på forumet. Det ER mulig å endre MAC adressen på noen kort, men ikke alle. Da snakker vi ikke om spoofing, men fysisk endring. Så det så :smile: Lenke til kommentar
dpryo Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 The Linux way of doing things: ifconfig eth0 <ip> netmask <netmask> hw ether <mac addr> ellerno .. The Windows way of doing things: "Local Area Connection Properties" -> Configure adapter ting -> Advanced -> Network Address -> Skriv en mac addr Vet ikke om det funker, men i teorien så Lenke til kommentar
will Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Ghostrider: Hvorfor i huleste skifte MAC-adresse? Lenke til kommentar
Killi Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Mener det går med 3com nettverkskort du må ha en 3com boot disk med 3com software som fikser dette. Å skifte mac adresse er vel interessant på servere som kjører 2 eller flere nettverkskort parallellt og vil at disse skal fungere som om det bare var ett nettverkort. Oppnår økt hastighet Lenke til kommentar
Rep Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Nye nic idag kan du ikke fysisk skifte MAC adresse på, ikke som jeg har hørt om ivertfall. Men du kan skifte den i W2k og Xp i registeret eller med software, slik at det aktivt blir brukt en annen. Har testet og brukt dette flere ganger med 3Com, SMC og CNet kort. Står mer om dette f.eks her http://www.klcconsulting.net/ En kjekk måte å virkelig få bekreftet at mac adr. har blitt endret er å pinge en annen maskin og deretter gå til den andre maskinen og kjøre arp -a og se at den nye mac adr ligger der. Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Nye nic idag kan du ikke fysisk skifte MAC adresse på, ikke som jeg har hørt om ivertfall. Da har du sikkert ikke hørt om alt enda da. MAC adressen er ofte "skrevet" inn på en EEPROM brikke, og denne er det mulig å endre innholdet på. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 I biosen på hovedkortet mitt har jeg en funksjon som heter "Machine MAC(NV) Adress", hvis man setter denne på enable får man opp et felt som heter "MAC(NV) Adress Input" der man kan skrive inn en adresse. Dette er til den integrerte nettverkskontrolleren på det nForce2-baserte kortet 8RDA+. Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Vel, det har ingenting med hastighet aa gjoere, man kan ikke faa 2 nettverkskort til aa fungere som ett bare ved aa endre MAC-adressen, og 3Com leverer nok ikke ut bootdisker med verktoy for aa 'hacke' sine egne produkter Men, det er mulig aa spoofe MAC'en fra registeret, men spm mitt er da : vil routeren maskinen er koblet til kunne oppdage den ekte MAC-adressen som er i nettverkskortet? Hvorfor endre MAC-adressen? Fordi den er der Neida, serioest, jeg forsoeker bare aa laere litt mer om sikkerhet, og evt. hvordan avsloere svakheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå