Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Internett, mister hastighet

Anbefalte innlegg

Har en 1024/256 linje, har testet upload og download hastighet.

De er ca. på 1000/222

Kan ikke klage på den, hvis jeg bruker Direct connect (dc++) og laster en fil på f.eks 1mb og hastigheten går 110kb/s så begynner en fyr å downloade fra meg, da detter plutselig hastigheten ned til under halve.

Telenor har full duplex så skal det skje da?

Kan jeg klage på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Telenor full duplex nå?
linja er full duplex når du kan sende i begge rettninger, grunnen til at man merker at det går litt treger inn når man bruker ut-linja er fordi serveren som du laster ned fra vil ha noen kontroll pakker på at du FAKTISK har mottatt data... tror det er noe sånt no...

PS:du tenker sikker på symetrisk... ADSL er asymetrisk noe som vil si at linjen ikke har samme hastighet i begge rettninger, noe SDSL har...

Lenke til kommentar
Har Telenor full duplex nå?
linja er full duplex når du kan sende i begge rettninger, grunnen til at man merker at det går litt treger inn når man bruker ut-linja er fordi serveren som du laster ned fra vil ha noen kontroll pakker på at du FAKTISK har mottatt data... tror det er noe sånt no...

PS:du tenker sikker på symetrisk... ADSL er asymetrisk noe som vil si at linjen ikke har samme hastighet i begge rettninger, noe SDSL har...

Teit da, taper masse hastighet pga det!

Lenke til kommentar

Har du prøvd å gå inn i settings-Advanced-og aktivert "Use Smal send buffer"? Dette skal vist øke nedlastingen din om du har mye uppload. Jeg har en tendens til å strupe nedlastingen min med å laste opp på absolutt full linje, og jeg merkett forskjell ved å aktivere den.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å gå inn i settings-Advanced-og aktivert "Use Smal send buffer"? Dette skal vist øke nedlastingen din om du har mye uppload. Jeg har en tendens til å strupe nedlastingen min med å laste opp på absolutt full linje, og jeg merkett forskjell ved å aktivere den.

Så det nå:

"If your upload slows down you download this will help"

Takk, ville ikke sett det hvis du ikke hadde nevnt det!

Får se om det hjelper!

DC++ ROCKS :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...