Gå til innhold

Erfaringer med AKG K24 P

Speik

Anbefalte innlegg

Er lei av pluggene. Vil ha et lett, komfortabelt headset som jeg kan gå rundt med på bussen til og fra skolen etc.. De skal altså brukes til Ipod. Men, selv om de skal være lett og ledige, skal de også gjengi god lyd! Hittil har jeg hørt mye mer negativt enn positivt om Koss Porta Pro, så jeg tenkte at jeg skulle finne noe lignende, men bedre.

Har da lett meg fram til AKG K24 P, som var under 300-lappen flere steder, og så veldig fine ut. Noen som har erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

har hatt alle de tre mest kjente hodetelefonene i den klassen, og min erfaring er slik, fra dårligst til best:

k24p < ingenting < portapro < sennheiser px100

det var så sugen lyd på k24p at jeg heller foretrekker å ikke ha på musikk. finnes nesten ikke bass, og de høyere frekvensene er så overdøvende at det ikke var nok hakk på qualizeren til å få det til å høres normalt ut. så mitt råd er senheiser px100 :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Takker for svar. Da blir det nok Sennheiser i stede.

Men er det noe forskjell på px100 og px200 bortsett fra åpen/lukket?

PX100 har bedre lyd, gane enkelt fordi de er åpne. De tar dog inn mer bakgrunnsstøy. Det er kke enkelt å få gode lukkede hodeteefoner under 1000 kr, fordi det skal så mye mer til å få god lyd - lyden kommer ikk eut gjennom baksiden av hodetelefonene og det har stor betydning. Skal du ha lukket, bør du heller se på eks akg k518dj (tdligere kalt k81dj), de er bedre enn px200, men klarer du deg med åpne er px100 absolutt det beste valget spør du meg

Lenke til kommentar

Ikke noe vondt ment, men jeg lurer på hvordan andre oppfatter lyden på K24, nesten så jeg har lyst til å forsøke dem selv. Jeg har sett at du liker mye (og god, ikke minst) bass, mens andre derimot foretrekker en annen type lydbilde.

Har til gode å se noen med det på gaten (har for den saks skyld knapt sett et eneste PX100), men det må da være noen andre med disse hodetelefonene og et sammenligningsgrunnlag?

(Nei, det er ikke poenget at jeg tror Ødegårds ører er helt ødelagte (snarere tvert imot, har sett at han har erfaring og grunnlag for å vurdere), men jeg liker å høre to siders mening av samme sak. :) )

(PX100 skal jeg dog ikke si noe på, det er egentlig ingen vei utenom den i den klassen.)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Sant at jeg liker bass, og skyr overdrevne høye frekvenser (veldig sår for sibilanse). Kan også være at mitt åar faktisk ar ødelate, for det jeg opplevde med dem var så langt unna det jeg hadde forventet som mulig er. Har sett en del med px00, og de er stort sett foretrukket hos de som faktisk har portapro i tilleg... ipod og portapro eiere pleier jo å si at deres hodetelefoner er best fordi de selger så bra, men det man kan skje burde dømme eter er hvor mange som fortsatt bruker dem etter at de har prøvd alternativer. Luggingen til portapro og 24p i seg selv er grunn til å styre unna, det er utrolig irriterende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...