Bassmus Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hei. Har noen noen tips om en god LCD-TV som passer disse "krava"? Størrelse: 40", ettersom jeg sitter ca. fire-fem meter ifra TVen. Prisklasse: Ca. 15.000 kroner. Spesifikasjoner: LCD-TV(?) med Full-HD-oppløsning. Gjerne hvert fall to HDMI-tilkoblinger. Dekoder til digitalt bakkenett er ikke så viktig. Kildesignal: Analogt kabel-TV-signal for øyeblikket, men ikke usannsynlig med HD-signal fra satellittmottaker etter hvert. Andre bruksområder: DVD-spiller, Sony Playstation 2 (kanskje PS3 etter hvert), PC. Koble til PC?: Ja. Ønsker derfor en TV som takler PC-bilde i full-HD-oppløsning (1920x1080). Takker for hjelpa! Lenke til kommentar
Bassmus Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Har tidligere tenkt en god del på Sony KDL-40T3500. Men pratet med Sony Norge, og ble informert om at TVen bare støttet 1320x768 på PC-inngangen, og av en eller annen grunn ikke støttet tilkobling av PC på HDMI-inngangene... Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Har tidligere tenkt en god del på Sony KDL-40T3500. Men pratet med Sony Norge, og ble informert om at TVen bare støttet 1320x768 på PC-inngangen, og av en eller annen grunn ikke støttet tilkobling av PC på HDMI-inngangene... det høres merkelig ut. feks kdl-40w2000 som skal være teknisk lik kjører greit 1:1 pikselmapping over dvi-hdmi, hadde en slik på jobbe før, så at ikke t3500 skal klare det... hm. hdcp kanskje? det ville i tilfelle være utrolig dårlig av sony å strippe vekk en sånn egenskap... men jeg tror du må ha misforstått evt snakket med en sekretær, en rask google sier feks dette http://discussions.apple.com/thread.jspa?t...4&tstart=15 Endret 18. desember 2007 av stemplar Lenke til kommentar
Bassmus Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Mulig jeg snakket med ei som ikke visste hva hun snakket om, ja. Skrev en epost til Sony, og fikk følgende svar: Først må du kjekke om grafikkortet støtter HDCP. Vi har en lista, men kortet du nevner er ikke med:http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2874&p=3 I utgangspunktet, har alle FullHD TVer støtte til 1080p signallet inn, men det er grafikkortet som avgjør. Du bør dobbelsjekke om ditt grafikkkort klarer det. Skrev så til Gainward for å spørre om skjermkortet mitt støtter HDCP, og fikk til svar at min 320MB-utgave av Gainward 8800GTS ikke støtter HDCP. Så hva er alternativet mitt da, når jeg ønsker å få maks oppløsning (1920x1080) på PC-bildet på en full-HD-TV? Forstår jeg det riktig så kan jeg ikke koble fra en av DVI-kontaktene bak på skjermkortet mitt til TVens HDMI-kontakt, ettersom skjermkortet mitt ikke støtter HDCP. Stemmer? Så da blir alternativet mitt å kjøpe en TV som støtter full-HD-oppløsning på PC-inngang da, å koble fra skjermkortets DVI-utgang til TVens TV-inngang? Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Så hva er alternativet mitt da, når jeg ønsker å få maks oppløsning (1920x1080) på PC-bildet på en full-HD-TV? Forstår jeg det riktig så kan jeg ikke koble fra en av DVI-kontaktene bak på skjermkortet mitt til TVens HDMI-kontakt, ettersom skjermkortet mitt ikke støtter HDCP. Stemmer? ikke helt sikker. har kun hørt om caset hvor du har en ikke "hdcp compliant" tv og en "compliant" avspiller. dersom content protection (cp) er på i mediet, vil avspilleren nedskalere hd innholdet til sd. ditt tilfelle er jeg ikke sikker hva som vil skje, men det florerer jo med folk som ikke får bilde i det hele tatt pga at de har en billig hdmi kabel uten støtte for hdcp. foreløpig er det vist sjelden cp er slått på, men at dette kommer etter hvert er det ikke mye tvil om dessverre, så siden skjermkortet ditt ikke klarer hdcp er det nok vga som er eneste løsning foreløpig. men det dukker sikkert opp verktøy for å knekke hdcp etter hvert. Så da blir alternativet mitt å kjøpe en TV som støtter full-HD-oppløsning på PC-inngang da, å koble fra skjermkortets DVI-utgang til TVens TV-inngang? å koble fra skjermkortets vga utgang til tvens vga er nok det tryggeste for deg ja, hvis du vil ha en sony kan du se på en kdl-40v3000 istedet, koster 500kr mer https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k og skal støtte full hd via vga ifølge manualen. (http://www.manualnguide.com/download/manual-guide/sony-kdl-40v3000-bravia-lcd-tv-operating-manual.html) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå