evgeny Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hei. Jeg har en webservice skrevet i C++. I denne webservicen har jeg en klasse med funskjoner som jeg skulle veldig gjerne fått til å eksekveres hvert 1 min ca. Hvordan gjør jeg dette og er det i det hele tatt mulig? Har aldri vært borti en slik problemstilling. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hva med AJAX og javascript som kjøres hvert minutt? Det heter forresten ikke å eksekvere, da det betyr å henrette på norsk... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 1. Hvorfor er det en webservice, hvis noe skal gjøres regelmessig? 2, hvorfor C++ og ikke C#? Skal man kjøre regelmessige oppgaver bruker man Windows Services, som installeres på serveren. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 vet ikke noe særlig om det. det må jo nesten være et eget program som er schedueled i windows til å kjøre hvert 1 min som videre kaller på funskjonene i min webservice? Er det eneste løsningen? 1. Hvorfor er det en webservice, hvis noe skal gjøres regelmessig?2, hvorfor C++ og ikke C#? 1. Fordi det ligger masse funskjoner i den som klienten kaller på. 2. Gjenbruk av eksisterende privat c++ bibliotek Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) 2, hvorfor C++ og ikke C#? Kanskje pga minnebruk, et C# program bruker minst 15mb minne uansett... edit: 6mb på 2008 versjonen De har tydeligvis optimisert minnebruker i 3.5 frameworket... Endret 18. desember 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Men det virker jo her som om du blander to ganske forskjellige ting i en smørje... En ting er hva en klient skal kunne kalle på for å utføre. Noe HELT annet er noe som skal gå regelmessig på serveren. evgeny: det er ikke nødvendig å bruke scheduleren, du kan kjøre en loop i en windows service som sover litt for hver gang, eller en timer som ticker hvert xxxx sekund.. Wubbyboy: "optimalisert" Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Wubbyboy jaja, sånn direkte oversatt fra optimized, optimisert ^^ (Men det blir vel like dumt som å eksekvere ) Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Det er faktisk mulig å starte en egendefiner oppgave i en av ASP.Net sine workerprocesser. Om det er særlig lurt er en helt annen sak... Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Wubbyboy jaja, sånn direkte oversatt fra optimized, optimisert ^^ (Men det blir vel like dumt som å eksekvere ) LOOOL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå