Gå til innhold

Sekk for kamera og laptop?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fastpack 250 virker veldig fin til mitt bruk. (som ofte tar med både kamera og pc på tur) Noen som vet hvor den kan kjøpes?

B&H photo selger den har jeg sett. Hat ikke sett den til salgs i Norge enda.

De tar jo over $50 i frakt, så da er det ikke så aktuelt... hvem importerer Lowepro til Norge egentlig?

Tror du sparer penger på det uansett. F.eks koster Lowepro Slingshot 300 kr 1295 på Japanfoto. På BH photo koster den ca 900 (inkl frakt og moms).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis noen lurer, bør det nå være lett å få tak i Lowepro fastpack 250 og 350 i Norge, da jeg fikk dette til svar fra pr-pr-foto.no (som er importør/distributør):

Det er endel som akkurat har begynt å bestille denne ifra oss. Vi fikk den akkurat inn på lager.

Vet ikke spesifikt om noen som har på lager, men det skal ikke gå lenger en 2-3 virkedager ifra de bestiller fra oss, til butikken har de på lager.

Jeg har også hatt begge sekkene selv, da fotophono i Oslo hadde en av hver inne. Først kjøpte jeg 350, men fant ut at denne var litt for stor, og byttet den inn i en 250. Derfor har de nå trolig inne en 350 om noen er interessert...

Mer om Lowepro Fastpack 250 / 350:

Kjøpte først 350 da jeg var usikker på om jeg fikk plass til mine to objektiver i 250 da "kamera-rommet" er litt mindre. Da jeg fikk testet fant jeg ut at det var mer en god nok plass i 350, og at jeg ville ta med utstyret for å sjekke plassen i 250. Det er noe mindre plass i denne, spesielt tykkelsen på objektivene kan man få problemer med (dvs. på 350 kan man ha et objektiv både over og under objektivet på kameraet, mens på 250 er det dårlig med plass til et objektiv på oversiden). Uansett fikk jeg plass til mitt kamera, normalzoom og teleobjektiv (også påmontert kamera) i 250.

Konklusjonen min er:

250/350 er fine sikker med grei tilgang til kamera, og man kan ha zoomlinsepåmontert. Det er litt synd at det øverste topprommet for ekstra utstyr har "skrått lokk", det rommer ikke kjempemye. Dessuten er lokket dårlig polstret. PC-rommet derimot er meget godt polstret, og dette stjeler faktisk noe plass i sekken. Det er heller ikke så mange lommer/inndelinger, bortsett fra noen i front utenpå kamera/objektiv-rommet (hvor det lønner seg å ikke ha for tykke ting), samt noen relativt små lommer i topprommet, samt at store deler av topplokket er en lomme (dvs. man har plass til f.eks. renseting eller USB ledning, men det stjeler likevel plass innover i topprommet). Det betyr at jeg må ha ministativ, PC-lader, kameralader, solblender(stor til tele), m.m. løst i topprommet. I tillegg er har jeg filter og solblender i kameradelen rett over objektivet som sitter på kamera. Noe særlig mer utstyr har jeg ikke plass til (og enda ikke behov for).

Forskjellen på hva man kan ha med i 250 og 350 er ikke all verden, så hvis man har plass til objektivene sine i 250 (sannsynlig om man kun har 2 stk, men ikke for tykke), og ikke har behov for plass til en stor 17" laptop, er 250 veldig fin. 350 virker en god del større (mest pga. PC-størrelsen), men for min del får jeg ikke med meg noe særlig mer utstyr.

Endret av Zamot
Lenke til kommentar

Et alternativ er:

http://www.exposervice.no/index.php?page=B...vare=Ryggsekker

Jeg har selv denne:

http://www.exposervice.no/index.php?page=B...p;varenr=M-6827

Plass til 2 stk. 30D med batterigrep (på begge).

Canon 85/f1.8, 10-22/f3.5, 70-200/f4, 50/f1.4, Tamron 17-50/f2.8, Sigma 24-70/f2.8

2 Sigma 500 super blitz, Omnibouncer, ST-2E, 10 pakker akaliske batterier, rensesett og verktøy

Div USB-kabler og kortleser.

Apple MacBook 13" + adapter.

I frontlomma:

80GB LaCie firewiredisk, + mye diverse annet.

I sidelomma en drikkeflaske + visittkort

Dette blir tungt, men da er det med.

Lenke til kommentar
Vil virkelig denne kryss-stroppen holde sekken godt fast?

Ser liksom for meg at når man kjører mere aktivt at den blir for lite feste?

Men om den sitter like godt som en vanelig ryggsekk så burde det da holde...?

Ser for meg at en sekk med vanelige skulder stropper, + en stropp mellom de oppe på brystet sitter bedre..

Hadde jo vært ok om denne satt som støpt så hadde jeg sloppe og leitet vidre da:)

Med kryss-stroppen festet, så sitter den fastere enn en ryggsekk uten bryst-stropp. Kan godt kjørt slalom f.eks. Ihvertfall hvis du tryner lite.

Tom

Ja da eier jeg Slingshot 200AW og må si meg meget fornøyd, har vært på 14mils fjelltur i dag og satt som støpt uten problemer, så er man ute etter stabil og liten sekk er slingshot ett godt alternativ.

Er også lett selv om jeg har tykke scooterklær på og finne fram kamraet, så var en god anbefaling:)

Takker!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Anbefaler Lowepro minitrekker AW

D200 m/ 17-55mm f/2.8 ED med solblender påmontert.

Sigma 150mm macro

Tokina 12-24mm

SB-800

50mm f/1.8 eller 50mm f/1.4

Nikon D200 m/ en ekstra 50mm påmontert, eller en ekstra tokina 12-24mm om jeg setter solblenderen på 17-55 motsatt vei.

kan laste opp bilder.

post-93156-1208028987_thumb.jpg

post-93156-1208028995_thumb.jpg

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Har faktisk endelig fått meg sekk både for kamera og laptop:)

Det blei en Crumpler "The Pyjama Pride" nå som de var så billige i sommer.

Har brukt den nå i ca 4uker, og plass messig er den veldig grei, får plass til 15,4" laptop, så er godt fornøyd med det.

Er lite plass til ladere og slikt da, men bruker noen av lommene til kamra utstyr til lader, mus og og 2,5"hdd som jeg har med meg.

Er en stor sekk med god plass.

Har i dag i den:

Lader laptop

2,5"hdd

G3 mus

2 blitser

80-200mm

10-20mm

24-70mm

lader til kamera

2ekstra batterier

trådløs blits styring til 2 blitser

Ja er vell stortsett det som tar plass, og som jeg kommer på nå..

Lenke til kommentar
Så fin ut den, Vertex sekken, dessverre akkurat 1.7cm for kort for laptopen min:(

Ah fant en Vertex 200 den har plas til min 15.4 laptop, men er jo mye dyrere enn de andre jeg har sett på da

ca 1750kr ferdig levert...

Men så ut som en flott sekk siden ikke var noe større en det den må være.

Jo midre den er og får plass til laptopen jo bedre...

Det er en flott sekk,har den selv,fikk den for 1000 kr meget pent brukt :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...