Gå til innhold

Sekk for kamera og laptop?

Anbefalte innlegg

Vil virkelig denne kryss-stroppen holde sekken godt fast?

Ser liksom for meg at når man kjører mere aktivt at den blir for lite feste?

Men om den sitter like godt som en vanelig ryggsekk så burde det da holde...?

Ser for meg at en sekk med vanelige skulder stropper, + en stropp mellom de oppe på brystet sitter bedre..

Hadde jo vært ok om denne satt som støpt så hadde jeg sloppe og leitet vidre da:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser liksom for meg at når man kjører mere aktivt at den blir for lite feste? da:)

Det er faktisk veldig vanskelig å si, men jeg synes den sitter like godt som en sekk. Men det finnes jo mange sekker også - og du er jo ikke garantert at en ryggsekk sitter veldig godt fast helder...
Lenke til kommentar

Ser for meg at en sekk med vanelige skulder stropper, + en stropp mellom de oppe på brystet sitter bedre..

Hadde jo vært ok om denne satt som støpt så hadde jeg sloppe og leitet vidre da:)

Med kryss-stroppen festet, så sitter den fastere enn en ryggsekk uten bryst-stropp. Kan godt kjørt slalom f.eks. Ihvertfall hvis du tryner lite.

Tom

Lenke til kommentar
Sitter og surfer litt på sekker nå, men er jo vanskelig uten og kunne ta i de...
Det er ikke så greit nei... Hvis du skal til en by i nærmeste fremtid, kan det hende de har en Sligshot inne. Vi pleier å ha det i hvert fall (Tromsø), og sier du fra på forhånd kan jeg evt. ta med min (dersom du har anledning til å komme når jeg er på jobb).
Lenke til kommentar

Ja er ikke ofte innom der, er liksom Alta-Hammerfest jeg reiser mellom..

Og her i alta har vi en butikk og de hadde en Canon Eos sekk og det var alt..

Eneste jeg må huske på nett nå er og lese målene nøye så jeg ikke ender med nok en enorm sekk:)

Lenke til kommentar

Tror nesten jeg har funnet sellen jeg vil ha til Laptop og kamera nå..

Syntes den så veldig grei ut:)

http://www.bhphotovideo.com/c/product/4872...l#goto_itemInfo

Og lurer på om denne kan være ok som sekk å ha med på scootern

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=1559378

eller denne

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=1559363

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Jeg bruker em Slingshot AW300 til mitt utstyr (bygåing etc)

Ellers bruker jeg både Vertex AW200 og Kata R-103 når jeg er ute å reiser og skal gå "langt".

Andreas

Hvor mye får du med i de 2 ryggsekkene ?

Tom

Får med meg alt som står i signaturen + mer (Både i slingshot og de andre)

I sekkene får jeg også lader til kamera + sikkert en bærbar. (Har ikke prøvd)

Andreas

Lenke til kommentar

Med kryss-stroppen festet, så sitter den fastere enn en ryggsekk uten bryst-stropp. Kan godt kjørt slalom f.eks. Ihvertfall hvis du tryner lite.

Tom

Hva med langrenn?

Mye kraftige armbevegelser på bortoverski. Vil den sitte fast på ryggen eller sprette opp og ned eller svinge frem og tilbake?

Lenke til kommentar

Tom

Hva med langrenn?

Mye kraftige armbevegelser på bortoverski. Vil den sitte fast på ryggen eller sprette opp og ned eller svinge frem og tilbake?

Nå snakker du med en person som er mer eller mindre allergisk overfor idrettslige sysler - så jeg er nok feil person å spørre om det. Sist gang jeg gikk på langrenns-ski så gikk jeg på ryggkulen etter 150m - flatmark... Siden har skiene stått i garasjen!

Som sagt sitter bedre enn en typisk 25 liters sekk uten spesielle stropper; men ikke på nivå med spesial-sekker.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

OK. Slingshot-sekkene virker veldig interessante for byvandring etc, men for å se om de fungerer på sk, så får jeg kanskje bare stikke ned i byen og prøve de.

Vanligvis bruker jeg en 25l (eller 35 liter eller noe) med både bryststropp og magebelte. Den sitter jo som et skudd, men ulempen er at man blir DRITsvett på ryggen (dårlig utluftning gjennom en hel sekk) + at det er litt styr å få frem kamera og de jeg går sammen med blir oppgitt :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har Case Logic sekken, og er fornøyd med den. Den er ikke så stor som det kan se ut som på bildene (men det er forsåvidt opp til den enkelte å vurdere om det er en fordel eller ulempe). Fordelen med denne er at man kan ta inn/ut kamera med objektiv enkelt fra toppen. E3 med 12-60 er nesten litt stort i forhold til at det flyttbare skillet mellom objektivrommet på toppen og nederste rom (til objektiver eller andre ting) kommer relativt langt ned, men allikevel er det plass til endel der (lader til laptop, hansker, ministativ). Jeg har nå mottatt telelinse, og hvis jeg skal ha denne også i det nederste rommet blir det lite plass til andre ting.

Derfor vurderer jeg en ny sekk, og vurderer:

Lowepro Fastpack 250 og Fastpack 350, samt Naneu Pro U220 (samt U120).

Lowepro Fastback pga. lett atkomst, og Naneu Pro U220 pga. størrelse og at man kan dele sekken i to. Men skulle likt å sett U220 i forhold til atkomst til kamera (kan objektivet være på?), og om det er lett å organisere slik at plass man ikke bruker til objektiver kan utnyttes lett f.eks. til klær. Skulle også sett fastback-sekkene på ordentlig i forhold til hvor store de er. Noen som vet om forhandlere i Oslo-området som har disse inne? Evt. om noen bedre bilder..

Hvis man tar prisen i betraktning så blir Fatback mer og mer aktuell. et minus er at om man skal på reise er det vel noe begrenset med plass til klær osv. Men det gjelder de fleste disse sekkene virker det som...

Endret av Zamot
Lenke til kommentar
Fastpack 250 virker veldig fin til mitt bruk. (som ofte tar med både kamera og pc på tur) Noen som vet hvor den kan kjøpes?

B&H photo selger den har jeg sett. Hat ikke sett den til salgs i Norge enda.

De tar jo over $50 i frakt, så da er det ikke så aktuelt... hvem importerer Lowepro til Norge egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...