Gå til innhold

Sekk for kamera og laptop?

Anbefalte innlegg

Heisann

Nå som jeg invisterer i Samsung GX-10, og reiser en del i jobben, sammens med laptopen min så er jeg ute etter en sekk for begge deler.

Kommer nok ikke til og kjøpe enormt mange objektiver, men er jo kjekt om det er plass til 1 eller 2 ekstra med på tur.

Er jo enda helt grønn på dette med speilrefleks, men både jeg og kjerringa liker opg fotografere, så vi fant ut at speilrefleks må være tingen, så har liten peiling på hva man bruker og ha med, men tipper kamera, lader, objektiv eller 2?

Så min antagelig liste som sekken må ha plass til:

-Laptop 15" WS

-Samsung GX-10

-1 eller 2 Objektiv

-Lader kamera og laptop

-Liten ekstern hdd

-Mus

Er vell det jeg kommer på i farta...

Om dere vet av mere man burde ha med så....

Sekkene jeg selv har funnet og vurderer:

Caselogic - SLR & Computer Backpack

Ser ut som en flott sekk ca600kr ferdig levert i fra Ebay

Lowepro - CompuDaypack

Ser ut som en flott sekk, med plass til alt jeg trenger.

Pris: Ca 600kr ferdig levert fra Ebay

Lowepro - CompuRover AW

Noe stor er den, men har plass til alt, men er også noe dyrere...

Men tenkte nå at jeg skulle høre med dere erfarne før jeg bestilte den, om det er mere man burde tenke på, og om det var andre innen for rimlighetens grenser, som var bedre, kulere?

Skulle også hatt tips på en liten skulder veske med kun plass til kamera evnt lader for turer uten laptop...

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en mistanke om at Case Logic serien ikke er like solid som enkelte av de andre. Men sekken ser veldig praktisk ut.

Jeg vurder selv Vertex serien fra Lowepro. En av grunnene til det er at den har laptop rommet ikke ligger inntil ryggen; i motsetning til de fleste andre sekkene. Det er nemlig noe som blir regnet som negativt i mange tester jeg har sett.

Tom

Lenke til kommentar

Så fin ut den, Vertex sekken, dessverre akkurat 1.7cm for kort for laptopen min:(

Ah fant en Vertex 200 den har plas til min 15.4 laptop, men er jo mye dyrere enn de andre jeg har sett på da

ca 1750kr ferdig levert...

Men så ut som en flott sekk siden ikke var noe større en det den må være.

Jo midre den er og får plass til laptopen jo bedre...

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Så fin ut den, Vertex sekken, dessverre akkurat 1.7cm for kort for laptopen min:(

Ah fant en Vertex 200 den har plas til min 15.4 laptop, men er jo mye dyrere enn de andre jeg har sett på da

ca 1750kr ferdig levert...

Men så ut som en flott sekk siden ikke var noe større en det den må være.

Jo midre den er og får plass til laptopen jo bedre...

Det er Vertex 200 jeg tenkte på.

Ellers så får du vurdere mindre laptop ;) Mindre å bære på...

Tom

Lenke til kommentar

Hmm de Crumpler bagene var jo rimelig dyre, også var laptop lommen kun 27cm bred.

Laptopen min er 28cm...

Bytter nok ikke laptop har mye dødtid i jobben så må ha såppas stor da jeg spiller en del på den...

Men tror jeg holder en finger på Lowepro - CompuDaypack den så genial ut..

Og Lowepro er vell ok kvalitet på?

Foresten er det med en sånn liten sak til å kameraet med i kit'et når man kjøper det?

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Hmm de Crumpler bagene var jo rimelig dyre, også var laptop lommen kun 27cm bred.

Laptopen min er 28cm...

Bummer. Crumpler er kongen av moderne cool.

Bytter nok ikke laptop har mye dødtid i jobben så må ha såppas stor da jeg spiller en del på den...

Men tror jeg holder en finger på Lowepro - CompuDaypack den så genial ut..

Og Lowepro er vell ok kvalitet på?

Du går aldri feil med Lowepro. Litt som Toyota - bra kvalitet, bra funksjonalitet, men ikke cool. Jeg trives med begge ;)

Foresten er det med en sånn liten sak til å kameraet med i kit'et når man kjøper det?

Det er ikke vanlig å levere med en liten snutebag til kamera - men det har vært tilbud innimellom.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Har selv den CaseLogic-sekken. Foreløpig har jeg ingen ekstra objektiver, så dytter både hus og Tamron-zoomen min ned i øverste lomme. Men regner selvfølgelig med å investere i noe mer glass så fort pengene begynner å strømme inn :p Lommene har borrelås, så du kan enkelt modifisere som du vil, og gjøre større plass til en eventuel tele i høyden. Veldig greit med mulighet for laptop i hvertfall, og for min del dekker den alle mine behov. Sidelommer til diverse som fjernutløser o.l, og sidestropper til stativ.

Hvordan sekken er i forhold til de andre vet jeg ikke, men fungerer i hvertfall strålende til mitt bruk :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Kata R-103. Virker som om den tåler en støyt og er god å ha på. En av grunnene til at jeg valgte den var at jeg kunne feste stativet utenpå. Den har også løse skillevegger i fotodelen som kan organiseres så de passer dine behov.

Jeg har både Kata R-103 sekken og Vertex 200, knallsekker begge to spør du meg :)

Du kjøper ikke katta i sekken hvis du velger en av de.

Andreas

Lenke til kommentar

Er ute etter slik sekk selv, men problemet er at laptoppen min er så svær og feit (Dell XPS 17": 39.5 x 28.5 x 4.5 cm). Myser på de Crumpler-sekkene, men lurer på om jeg får plass til laptoppen min i de. Her er målene som Crumpler oppgir på hjemmesiden sin:

Crumpler Zoomiverse XL eller Laptoppouch for Laptops up to 34x28x4cm.

Crumpler The Opulent Rooster XL : Laptoppouch for Laptops up to 40x25x3,5cm.

Mangler noen cm på begge modellene, men kanskje det ikke er værre enn at det går?

Lenke til kommentar
Har LOWEPRO compudaypacken, glimrende liten sekk! Har 3 deler (pc, kamera og diverse) I tillegg til utvendig ipod-lomme med hull til headset.

Anbefales.

Hvor mye fotoutstyr er det plass til? Et passe stort hus og hvor mange objektiver/blitz?

Tom

Kamerabiten har som andre sekker mulighet for variabel innredning, men vil vel si at den har plass til hus og 2-3 objektiver av moderat størrelse. Mitt 350D med Tamron 17-50 går akkurat med objektivet påmontert og objektivfronten ned bot bunnen i "hovedrommet". Kan prøve å ta bilde hvis dette er interessant...

Ellers kan jeg jo nevne at selve kamerabiten, som befinner seg underst/ytterst på sekken, er "sikret"mot at det åpner seg helt opp. Vanskelig å forklare, men betyr at man kan åpne denne delen uten å være redd for at utstyr faller ut.

Lenke til kommentar
Har LOWEPRO compudaypacken, glimrende liten sekk! Har 3 deler (pc, kamera og diverse) I tillegg til utvendig ipod-lomme med hull til headset.

Anbefales.

Hvor mye fotoutstyr er det plass til? Et passe stort hus og hvor mange objektiver/blitz?

Tom

Kamerabiten har som andre sekker mulighet for variabel innredning, men vil vel si at den har plass til hus og 2-3 objektiver av moderat størrelse. Mitt 350D med Tamron 17-50 går akkurat med objektivet påmontert og objektivfronten ned bot bunnen i "hovedrommet". Kan prøve å ta bilde hvis dette er interessant...

Ellers kan jeg jo nevne at selve kamerabiten, som befinner seg underst/ytterst på sekken, er "sikret"mot at det åpner seg helt opp. Vanskelig å forklare, men betyr at man kan åpne denne delen uten å være redd for at utstyr faller ut.

Noe som KANSKJE er noe å tenke på er at denne ville vært helt ubrukelig for skigåing, mens den Rover-sekken ser ut som den sitter godt på ryggen.

Om man noengang er på fjellet eller i skibakken...

Lenke til kommentar

Jeg har en compudaypack, og er veldig fornøyd. Laptoprommet har akkurat plass til min 17" MacBook Pro, og i kameradelen har jeg plass til et D70 med Sigma 18-125, Nikkor 50mm og 28mm, SB-600 blitz, mellomringer, solblendere, lader og litt annet småstæsj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...