Mr.Blonde Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Dagen før diverse problemer begynte(PC-en startet ikke, måtte ta system recovery med CD) klokket jeg CPU opp et lite hakk(3-4MHz opp) til ca 2,5GHz. Problemet er nå kort fortalt at enkelte ting er usynlige eller delvis mangler i spill. Biler kan være usynlig og bakken er svart enkelte steder mens våpenet mitt bare vises delvis. Spilt en del i BF2142 med dette og det ser ut som det blir verre for hver runde. Trodde det nok en gang bare var BF2142, men prøvde HL2 også. Samme der. Har i ettertid: re-installert spill+drivere, formatert og innstallert alt på nytt og kjørt mem-test. Lånte også et 7600GS for å prøve og da forsvant problemet for å så dukke opp igjen dagen etter(I forkant av dette innstallerte jeg Northern Strike+EA Link uten at jeg tror det spiller noen rolle). Specs: K8N Diamond, XFX 7900GT, X2 4200(S939), 4x1GB Geil RAM. Noen som har idè om hva problemet kan være? På forhånd takk! Endret 20. desember 2007 av Mr.Blonde Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Overklokket du grafikkortet ditt også før Recovery CD? Dette virker nemlig som det samme problemet som kan oppstå hvis man klokker grafikkortet for hardt. Er det rosa og grønne streker når du spiller, eller er det bare mangler og rare farger? Endret 18. desember 2007 av roberteh Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Hei du. Det var kjapt svar. Grafikkortet har vært overklokket hele tiden. Fra 520/1500 til ca 560/1600. Sånn har jeg hatt det i mange måneder. Det er stort sett noe som mangler i spillet. Deler av våpen, biler, bygninger + at det dukker gjerne opp streker(stort sett brune og grå) her og der og bakken er ofte svart enkelte steder. Prøvde med mitt eget kort igjen før idag og da funket alt vel. Prøvde igjen for 5 min siden og da var det tilbake. Da kom det opp et fint rosa mønster i siktet mitt(BF2142) også. Skjønner fint lite av hva som er problemet. Kan det være noe med minnet på kortet kanskje? Takker for svar! Endret 18. desember 2007 av Mr.Blonde Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Klokk ned grafikk kortet da vell..? Eller er det kanskje en permanent skade på det siden det har kjørt overclocket hele tiden? Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Kortet er selvsagt klokket ned igjen. CPU også. Men som sagt(glemte å presisere det i forrige post) problemet oppstod også med skjermkortet jeg lånte (7600GS). Det funket første gang jeg spilte noen runder så dukket det opp seinere når jeg skulle spille igjen. Er helt blank på hva problemet kan være. Det må vel være hardware relatert dette?Eller? EDIT: Har også kjørt forskjellige tester av directx. Alt ok der. Endret 19. desember 2007 av Mr.Blonde Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) I følge It-karen på jobben så er det hovedkortet som har tatt kveld. Noen som går god for den? Prøver stort sett i BF2142, i går var problemet helt fraværende bortsett fra at jeg opplever en sinnsyk lagg 60% av tiden jeg spiller. Og noen ganger kan det virke som PC-en ikke henger med i svingene i det hele tatt. Dette er også et problem som har dukket opp nå. Noen som har peiling? Takk! Endret 20. desember 2007 av Mr.Blonde Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) I følge It-karen på jobben så er det hovedkortet som har tatt kveld. Noen som går god for den? Prøver stort sett i BF2142, i går var problemet helt fraværende bortsett fra at jeg opplever en sinnsyk lagg 60% av tiden jeg spiller. Og noen ganger kan det virke som PC-en ikke henger med i svingene i det hele tatt. Dette er også et problem som har dukket opp nå. Noen som har peiling? Takk! OK! Helt kvelden kan jo hovedkortet ditt ikke tatt siden maskinen fungerer når du ikke spiller, men jeg ville begynt med og eventuelt ta ut en RAM brikke og se om det hadde hjulpet. Men kan nok kanskje virke som maskinen din ikke likte at du klokket den. Regner med at du har oppdatert alle tenklige drivere (skjermkort, hovedkort, BIOS osv.)? Har du prøvd og formatere? Endret 20. desember 2007 av roberteh Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Har oppdatert alt ja. Har som sagt kjørt memory test et par ganger og alt virker ok. Har formatert også. Kan selvsagt prøve å ta ut minnebrikker. Nå dekker kjøleren min 2 av brikkene så d blir en kjip jobb, men hvis det er en bedre test enn å bare kjøre mem-test så..... For meg så virker det nesten som varmeproblemer. Nå lagger det bare sinnsykt i stedet for at grafikken er helt på jordet. Har foressten 7-8 små svarte firkanter oppe til høyre på skjermen når jeg spiller og. De er der hele tiden. Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Klarte å få ut alle minnebrikkene og testet de i ymse kombinasjoner uten at det hjalp. Installerte Prey for teste det også(har kun BF2141 på PC-en etter at jeg formaterte), men det vil ikke engang starte. Får opp den kjekke "windows has encountered a problem" meldingen. Denne meldingen får jeg også etter 1 min under nTune's stabilitets-test. Har kjørt OCCT sin test og der "besto" den. EDIT: la til 2 bilder som viser det meste(ikke spør om hvorfor i all verden de lagret seg som 2 forskjellige format) Endret 20. desember 2007 av Mr.Blonde Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Prøv å opdater driveren din. Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Har oppdatert alt av drivere. Har prøvd gamle skjermkortdrivere og. Intet som hjelper Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Har oppdatert alt av drivere. Har prøvd gamle skjermkortdrivere og. Intet som hjelper Det der må være artig. Du ser folkene igjennom jo Men prøv å feilsøke på alt. Kan være hva som helst. Prøv en annen CPU, GPU (som du allerede har prøvd), RAM, Hovedkort o.s.v Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Hehe, ja artig å se hvor fienden gjemmer seg. Har ikke så veldig mye annet å teste med dessverre. Kan kanskje få lånt noen minnebrikker, men det ser ikke ut til at det er de som er problemet. Det er enten CPU eller hovedkort tipper jeg og da er det bare å fleske til med en oppgradering i så tilfelle(s939 er jo utgått). Kan ikke skjønne at det skal være noe driverproblem siden problemet kan forsvinne og så dukke opp igjen. Lenke til kommentar
Vulture Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Bildet ser normalt ut i windows generelt? Bare 3d spill som er problemet? Kommer problemet med en gang eller tar det litt tid før grafikken blir ødelagt? Har du sjekket cpu kjøler og grafikkkjøler for støv, har du kabinett vifter? Bruk everest eller noe for å sjekke temperaturer på cpu og gpu. Hadde en kompis tidligere som hadde problemer med grafikken i spill, ikke ellers, gjorde reint skjermkort vifta hans og problemet forsvant. For, teorien er, hvis alt virker normalt helt til du spiller, kan temp være problem, enten cpu eller gpu. Hvis du har en 939 (jeg har det og), og ikke gjort rein cpu vifta(ikke jeg heller), så er den sikkert mye varmere en før. Har ikke gjort den rein iår, og den er full av støv, temp lå på 35grader på lav viftehastighet, nå ligger den på 60 på full hastighet på cpu vifta,hehe, noe å sjekke i alle fall. Endret 20. desember 2007 av Vulture Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Temperaturen på CPU er under 40 grader. Siden jeg har testet et annet skjermkort og fått samme problem har jeg utelukket det som årsak. Grafikken er slik hele tiden. Kan være helt fint et sted i spillet og slik som på bildet andre steder. Det er som om det varierer litt hver gang jeg starter spillet på hvor gale det er. Ingen problemer i windows og kan se film uten problemer. Kun spill jeg har opplevd dette så langt(BF2142 og HL2, Prey startet ikke) Lenke til kommentar
Vulture Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 hmm, ok, kan du se noen skade på hovedkortet? Har hatt hovedkort som har "virket", men ikke virket sikkelig. Hadde ett hovedkort som lan biten plutselig ikke virket etter ett strømbrudd, eller ett annet hvor tre minneslotter sluttet å fungere. Men hvis alt utenom spill fungerer normalt, ville jeg trodd att problemet er software/driver relatert. Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Nei kan ikke se noe. Har lyst litt og blås vekk/støvsugd støv for harde livet. Mulig det er normalt eller kunne vært nevnt før; når jeg installerer skjermkortdriverene så begynner den grønne "søylen" på 50%, blir stående sånn en stund og så blir skjermen svart og det kommer en sånn "usb-enhet koblet til"-lyd. Kan ikke huske at den prosessen skjedde slik før. Veldig unormalt? EDIT: prøvde å spille av en DVD i media center og der fikk jeg feilmelding om at det manglet en decoder. Fikk også "unexpected error" ved oppstart/oppsett av MC(kjørte det første gang etter formatering). Funket heller ikke i VLC. Endret 20. desember 2007 av Mr.Blonde Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Fått løst problemene enda eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå