retard1 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Min datter i Oslo bestilte bredbånd, kabel-tv og IP-telefoni fra NGT i midten av november. Det stod på siden at var det bestilt før 18/11 garanterte de levering til jul. Så fikk hun 2-3 forskjellge beskjeder, men fikk til slutt 13.12 som leveringsdato. Men da kom de ikke. Så ble det utsatt til den 18., men så fikk hun beskjed om at dt først kunne bli den 28.!Så hva er vitsen med lerverigsgarantier når de ikke kan holde det? Jeg ringte nå og snakket me dem, og etter å ha stått i kø i 30 minutter kom jeg frem til en uengasjert kar der som bare unskyldte seg for alt. Men, hn skulle i det minste skrive et notat som gjorde at hun ikke skulle betale for linja FØR hun fikk den!!! Ja det skulle blott mankere! Jeg sa at det var jo ingen erstatning for at de ikke holder løfter og lovnader, men han kunne ikke gjøre noe mer enn å skive notatet om at hun ikke skulle betale fra før hun fikk nettet... Jeg blir alstå så forbanna på mangel av seriøsitet og hvor lite lovnader og garaier som blir holdt! Hadde det vært meg, så hadde jeg gitt blaffen i hele NextGenTel, og det skal jeg be henne gjøre når hun kommer hjem fra jobb eterpå! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hmmm.. vel det var ihvertfall opp til nylig en garanti på levering som sa at om det ikke var levert inne (21?) arbeidsdager ble etablering gratis. Jeg vet ikke o mdet fremdeles gjelder, eller det var i den perioden du bestillte, men det skal vel stå på sidene (elelr du kan spørre dem). Det vil jo ikke hjelpe å få nett noe raskere, men å slippe etablering er jo et god plasterlapp om det gjelder for din bestiling. Verdt å undersøke. -Stigma Lenke til kommentar
RIP Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg har hatt en lignende erfaring, bestillte ngt den 13august, så det skulle være klart så fort som mulig, siden jeg flytta til oslo den 16ende. Etter mye fram og tilbake, og feilkoblinger av tekninker osv så fikk jeg ikke internett før i slutten av september, det er jo fryktelig lenge for meg å være uten internett. Så jeg ringte Get, og de kunne komme å installere det neste dag! Så jeg ringte tilbake til NGT, men der var det 3mnd oppsigelsestid, selv om jeg aldri hadde brukt nettet - grunnen var at de hadde hatt en tekninker som "koblet opp linjen" feil. Så måtte bare bruke NGT, heldigvis har det ikke vært noen problemer i ettertid, men tenkte å si opp ab. etter jul for å bytte til Get siden de har raskere linjer. Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Når NextGenTel linjen er oppe å går fungerer den greit etter min erfaring. Har hatt den på to plasser. Deremot det administrative hos dem er helt på styr. De klarte kunststykket å sende meg to rutere en gang. Selvsagt ville de ha tilbake den ene, og den sendte jeg tilbake men uansett fikk jeg et krav på 2000 kroner for ikke returnert ruter. Tok meg lang tid, med bland annet bevis fra posten at noen har hentet ut pakken før de trakk den regningen. Kunden har alltid feil? hehe Lenke til kommentar
retard1 Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Når NextGenTel linjen er oppe å går fungerer den greit etter min erfaring. Har hatt den på to plasser. Deremot det administrative hos dem er helt på styr. De klarte kunststykket å sende meg to rutere en gang. Selvsagt ville de ha tilbake den ene, og den sendte jeg tilbake men uansett fikk jeg et krav på 2000 kroner for ikke returnert ruter. Tok meg lang tid, med bland annet bevis fra posten at noen har hentet ut pakken før de trakk den regningen. Kunden har alltid feil? hehe Nå fikk hun omsider bredbånd i dag, MEN, de hadde glemt at hun bestilte bredbånd og IP-telefoni og! Snakk om surr! Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 jeg har veldig god erfaring med de. Eneste problemet jeg har hatt er at det er en tredjepart som må gjøre "koblingsjobben" for de. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Utsettelser på innstallasjondatoer er ofte tredjeparts montørene bestilt av telenor som sørger for, det er iallefall mi erfaring når eg jobba hjå ein konkurrent til ngt. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg har hatt problemer med NGT før, men heldigvis er jeg ferdig med det nå. Bestilte først bredbånd, men avbestilte etterpå fordi jeg fant ut at jeg kunne oppfylle mine behov med noe mye billigere. Først måtte jeg betale 999,- i gebyr for avbestilling eller noe (dette var jeg klar over, og betalte). Så måtte jeg betale for 3 bomturer for en montør, etter at jeg hadde avbestilt.. 1000,- pr jevla bomtur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå