Joakim87 Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Tja.... overskriften sier vel spørsmålet, mne fatter'n sier han ikke har no brukt for ADSL for han klarer setg fint med ISDN men det gjør ikke jeg:.. Har noen no gode argumenter? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Tja.... overskriften sier vel spørsmålet, mne fatter'n sier han ikke har no brukt for ADSL for han klarer setg fint med ISDN men det gjør ikke jeg:.. Har noen no gode argumenter? Telefonregninga? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Du kan gjøre skolearbeidet ditt mye fortere, og finne mye mer ting som kan hjelpe deg på nettet. Laste ned ting som han ellers måtte ha kjøpt. Osv.. Edit: Servere han en skikkelig saftig telefonregning bør også gjøre susen.. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 vi hadde isdn regning på 5000 kr i måneden grunnet i.nett bruk av meg så da ble det fort adsl når vi kunne får det =) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Prøvd det, de regna på det og sa det ble 100kr dyrere i måneden. Nei ønsk deg det til bursdag, og velg telenor (tør nesten ikke å si det) poenget er at fattern sikkert blir superglad for en billig mp3 spiller eller noe Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Telefonregninga? Hehe... Vi hadde 900 kr i løpet av mai i fjor, da sa muttern og fattern ok... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Gjør som meg: Enten bestiller du ADSL eller så ser du ikke meg mer her. det funka og nå har jeg ADSL når jeg er hos fattern Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Si at det er bedre at du sitter inne og gnomer foran ADSLen enn at du flyr på byen og doper deg mens du venter på at ISDNen skal bli ferdig med diverse nedlastinger. Ingen fart - ingen moro Morro må man ha - fart må man ha Si at du begynner med kjemisk speed dersom det ikke blir noe speed på linja! ( humor i kveld også ... ) Lykke til bfisk Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg har ikke tilgang til ISDN'en på min pc da... så det med telefonregninga funker ikke så bra... og det med byen tror jeg ikk ehan tar hel særiøst... Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Har du ikke tigang på ISDN på dataen din, skaff deg ledning og isdn kort, spill HELE dagen i en måned, og se hva som skjer..... Enten er det KARANTENE i år og dager eller så gir han seg Lenke til kommentar
sete Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hvis dere har flere PC'er hjemme, så argumenter for at med ADSL kan alle PC'ene være på nett til enhver tid og dere får faste regninger. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hmm du skal ikke sitte mye på nettet før det blir dyrere med ISDN enn ADSL. ADSL'en er jo ca 450kr i måneden (704/384 @ NGT med 1 års bindingstid) og du får ikke mange timer på nettet for den summen med ISDN. Om ikke det funker (så må du først og fremst skaffe de noen digge reninger på 1000kr måneden osv) men andre argumenter: - Nettet blir ekstremt mye raskere og du er alltid oppkobla (greit argument om foreldrene dine bruker nettbank). - Du betaler en fast sum i måneden. - Du kan kutte ut abonementet på den ene telefonlinja / det blir ikke opptatt i telefonen når du sitter på nettet. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Si at du trenger mye nettet til skolearbeid nå, og at du vil lese flere aviser på nettet. Du kommer garantert til å bruke Adsl en mye til skolearbeid :wink: Ellers var det smågenialt å gi en liten billig mp3 spiller til faren din, et sted må han jo få tak i de(han laster selfølgelig bare ned fult lovlige musikkfiler). Og å prøve å kombinere det med bursdagen din kan også være greit. Det betyr da at du må gi avkall på en annen gave da, men det ofrer man jo for bredbånd. Prøv også å få sjekket pris/leveransemuligheter og slikt på forhånd, lettere å overbevise han om du står der med det meste arbeidet gjort allerede slik at han slipper å styre om du faktisk får overbevist han. Og gå gjerne for det billigste, litt bredbånd er bedre en ikke noe bredbånd. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Når jeg kommer til fattern nå skal jeg slenge pcen opp ved isdn kontakten og surfe på nettet(seff før 5) og printe ut noen adsl tilbud el knaskje sdsl? hehe ja vi har 3 pcer så det kan også være et argument og ja fattern bruker nettbank og han jobber en del hjemmenifra.. vi får se det er sinnsykt irriterende og bare ha bredbånd hos muttern da du må pines igjennom en uke uten internett vær gang du er hos fattern snufs.... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Er jo bare å bestille dah (i faren din sitt navn kanskje hehe (kanskje som farsdags gave eller bursdagsgave...) ...fordel er bedre speed og lavere pris enn ISDN eller sånnt om du bruker nettet ofte, og så er det jo fast pris...vil si det er gode nok grunner. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Har noen no gode argumenter? hva med å si hvorfor du vil ha det? "skolearbeid" og "lese aviser" er bare pisspreik, og det tror jeg egentlig en gjennomsnitts far skjønner. hva med "jeg vil hente ned filmer, spill og pr0n, idle på en irc-kanal og spille cs"? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 hva med "jeg vil hente ned filmer, spill og pr0n, idle på en irc-kanal og spille cs"? Bør kanskje dropp å neven pårren, menn eller ok. Det funka for meg, det er bare at ngt ikke klarer å bygge ut hitt... Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 vi hadde isdn regning på 5000 kr i måneden grunnet i.nett bruk av meg så da ble det fort adsl når vi kunne får det =) Javel, og jeg går ut ifra at det var du som betalte regningen, din bortskjemte drittunge Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Tja.... overskriften sier vel spørsmålet, mne fatter'n sier han ikke har no brukt for ADSL for han klarer setg fint med ISDN men det gjør ikke jeg:.. Har noen no gode argumenter? Hva er argumentene hans da?? tingen er og argumentere saklig og foruftig, det pleier og gjøre susen med foreldre,. skal like og høre argumentene hans som tilsier at isdn er et mer fornuftig valg enn adsl. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hva med å betale selv da? Be din far trekke deg litt i ukelønn så har du adsl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå