Gå til innhold

Ultraportabel - 7-10k

pr0digy

Anbefalte innlegg

Hei, har prøvd å søke litt rundt på forumet, men har ikke funnet noen nyere poster om ultraportable pcer, håper derfor det er noen som kan komme med tips.

Jeg er altspå på utkikk etter en bærbar pc i størrelsesorden 12-13,3", grunnen til dette er at Høgskolen bruker matematikkprogrammer fremfor kalkulatorer, dette gjelder også på eksamen. Må derfor ha en liten PC som jeg får plass på pulten under eksamen, sammen med skrivebøker etc.

Jeg har fra før av en stasjonær PC som jeg bruker til gaming, og jeg tviler forøvrig at en såpass liten PC er noe særlig å bruke til gaming uansett. Derfor er ikke skjermkort høyest prioritert.

Jeg ønsker derimot at pcen er rask, har lang batterilevetid, god skjerm, liten varmeutvikling, lager lite støy under bruk (solid) og at den ser bra ut.

Pris fra 7-10k

Disse kandidatene har jeg sjekket ut:

Hp PAVILION TX1345EO 12.1 - Link

- En kompis har denne pcen, ved lengere bruk på full prosessorhastighet hadde denne en temperatur på 80 grader. Derfor uaktuell.

Acer AS2020Z Gemstone 12.1" - Link

- Er vel nettopp kommet ut? Noen som har noen erfaringer med denne? Har hørt mye rart om Acer pcene, så jeg er litt usikker.

ASUS 12" Link

- Noen som har erfaringer om denne?

Toshiba U300 12" - Link

- Mulig prosessoren er litt for pinglete?

Multicom Z37S 13.3" - Link

- Denne virker interessant, med turbo minne og 7200 rpm.

Noen av disse som duger? Eller sitter dere på noen andre godbiter?

Endret av pr0digy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenovo X61s er sweet. Men akk for dyr for deg...

Har X60s selv, med 8 cellers batteriet. Varer 5-6 timer (in real life) avhenging av om trådløst nettverk er på eller ikke. Full lysstyrke på skjermen hele tiden. Er utrolig fornøyd med den. Tiny, skikkelig solid, og god å skrive på. Og ikke widescreen, så den ikke tar så mye plass i bredden på pulten/skrivebordet.

Endret av Rune007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...