Zabre777 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Regner med at det er en del av dere som sitter på skjermer med native oppløsning på 1920x1200. Selv har jeg en Dell 24". Etter å ha lest en del tester, bl.a. av nye GT og GTS, har jeg konkludert med at ingen av dem er ideelle for gaming i høy oppløsning. De har flott ytelse opp til 1600x1200, men går man over dette, og slenger på AA og AF, så faller ytelsen drastisk. Vet dere om noen gode alternativ? Her er mine: - "Gamle" GTX som har mer punch i høyere oppløsninger, og dessuten mer RAM, men er "gammel" teknologi (mer varme?). - Et crossfireoppsett med 3870-GPU'er (?) - Vente på et nytt high-end kort fra NVIDIA eller ATI Kan jo også nevne at jeg sitter med en quadcore klokket til 3GHz og ser etter noe som matcher denne. Hva skal man gjøre? Lenke til kommentar
grim Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg er i akkurat samme situasjon og kom frem til de samme valgene som deg. Jeg endte opp med å bestille 3870 CF, siden jeg sitter på CF hovedkort og ikke ville gå langt over 3000 bols. Oppgraderer hele maskinen etter neste årskifte tenker jeg. Hadde jeg hatt SLI hovedkort og litt mer penger er det mulig jeg hadde gått for 8800GT sli. Det er uansett ikke aktuelt å vente særlig mye lenger. Vi venter oss vel bare dobbel 3870 i Januar/Februar og dobbel 8800gt i Mars, prismessig og ytelsesmessig er det tvilsomt at disse vil havne så langt under/over dagens CF/SLI. Neste generasjon nvidia kommer til sommeren og ati sent 2008. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Etter å ha lest en del tester, bl.a. av nye GT og GTS, har jeg konkludert med at ingen av dem er ideelle for gaming i høy oppløsning. De har flott ytelse opp til 1600x1200, men går man over dette, og slenger på AA og AF, så faller ytelsen drastisk. Siden du har lest så mye, så har jeg et lite spørsmål. Hvordan er ditt inntrykk av 8800GTS(g92) i forhold til så høy oppløsning som du er ute etter? Over til tema, så vil nok spill kjøres flott med både 3870x2 og 8800gtx2 om du har enten SLI eller CF HK. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 grim: Er fristende med CF. Jeg har lest rykter om en slags hack til Crysis som vil gi bedre CF-ytelse, så da er det vel ikke så mange ankepunkter igjen for min del. 3870 har jo et flott effektforbruk og Killer_DT: Som sagt; nye GTS yter fint med oppløsninger opp til ca. 1600x1200, uten AF/AA. Går man høyere i oppløsning eller skrur på godsakene så stuper ytelsen. Prøv å sammenlikne blått og grønt i hw.no's test! Halvert ytelse fra 1600x1200 til 1600x1200 med godsaker lover jo ikke bra. Det må ligge en eller flere flaskehalser AKKURAT der vi ikke vil ha dem :-) Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Fant en interessant test, 3870 CF vs 8800GT SLI. Se her. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Fant en interessant test, 3870 CF vs 8800GT SLI. Se her. Heh... imponerende. Kan hende ATI har noe på gang med dette kortet. Endret 18. desember 2007 av Lilac1 Lenke til kommentar
grim Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 grim: Er fristende med CF. Jeg har lest rykter om en slags hack til Crysis som vil gi bedre CF-ytelse, så da er det vel ikke så mange ankepunkter igjen for min del. 3870 har jo et flott effektforbruk og Jepp, bra effektforbruk. Og veldig overklokkingsvennlige, husk bare å ha en saftig cpu som ikke holder dem igjen. I crossfire må man visst fort over 3ghz, og helst 3.6ghz før det begynner å jevne seg ut. Det var vel noen Koreanere som hadde hacka superytelse i Crysis. Støtte for cf finnes i catalyst 7.11. Venter i spenning på støtte og ytelse i 7.12. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå