Gå til innhold

Total War: ting jeg vil ha i Empire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan se for meg danskene.

bgagaggeaggeaggnmangnadngaag

eller på norsk: oh shit vi får juling av ALLE

Vel dem klarte å få inn Norske stemmer på en grei måte i World in Conflict.

Uansett, heller gagaggagg enn dansker med russisk aksent som skriker "for the motherland" som det var i Medieval 2.

Jeg tenker mer på krigsmarken hvor vi hører alt fra offiserer som gir ordere og krigsrop i dems egene språk, ikke engelsk. På verdenskartet er det kansje viktig med engelsk tale eller tekst så man forstår hva som skjer.

Lenke til kommentar

Håper at det blir såpass stor forskjell at jeg føler at det er verdt å endre hæren min for hver nasjon jeg møter. Håper også på at man ikke kan rekruttere nasjonens beste folk et sted du har erobret for to runder siden, bli litt usannsynlig at Franskmenne kan spy ut sine beste tropper runden etter å ha erobret et sted i Midtøsten for to runder siden. Dette tror jeg at de kommer til å fikse på i og med at de har dette konseptet når det gjelder Teutonic campaign og da produksjonen av tropper til Ordenen.

Lenke til kommentar

jeg håper det blir som i RTR, at du kan rekurere spesielle enheter i spesielle regioner du tar over,

det skjedde i virkligheten. napoleon hadde feks. masse tyskere i hærene sine, pga. at han tok over tyske regioner, han hadde også mange italienske soldater.

pluss polske selv om han aldri tok over polen, var det en sterk connection mellom frankrike og poloen, da napoleon hadde lovet å firgjøre polen fra prøysen og russland.

england hadde også tyske soldater KGL(king's german legion) som slåss for england mot napoleon da napoleon hadde oppkupert bayarn.

når napoleon nådde hærer på 600 000 soldater var faktisk bare halvparten av dem franske, resten var polske, tyske og italienske. så mye som 70 000 var polske faktisk

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

leser en bok om borodino, og det var blodige saker.

folk falt som fluer, kanonkuler river av hoder og armer, deler folk i to.

canister skudd river folk i filler. så mange døde i forskansingene at de ser ut som vegg til vegg teppe.

og oppe alt dette står offiserne helt rolige, hestene dems blir drept og de bare reiser seg og stiger på en nye hest. så blir enda en hest drept og enda en og enda en, til slutt er det ikke flere hester så de må gå til beins og er fremdeles helt rolige, mange av dem har blitt skutt både en, to og tre ganger. selv soldater i reserven blir drept av kanon skudd så når de endelig får ut i slaget har de mista 100 vis av soldater alt.

Lenke til kommentar
leser en bok om borodino, og det var blodige saker.

folk falt som fluer, kanonkuler river av hoder og armer, deler folk i to.

canister skudd river folk i filler. så mange døde i forskansingene at de ser ut som vegg til vegg teppe.

og oppe alt dette står offiserne helt rolige, hestene dems blir drept og de bare reiser seg og stiger på en nye hest. så blir enda en hest drept og enda en og enda en, til slutt er det ikke flere hester så de må gå til beins og er fremdeles helt rolige, mange av dem har blitt skutt både en, to og tre ganger. selv soldater i reserven blir drept av kanon skudd så når de endelig får ut i slaget har de mista 100 vis av soldater alt.

Film er tingen gunfreak :new_woot: Bøker blir for mye stress. Skulle gjerne sett noen gode filmer fra disse årene, men finner jo ingen av dem. Hverken på nett eller butikker :hrm:

Lenke til kommentar

det er bare en god som viser slag og det er waterloo

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/632285/Waterloo/Product.html

ellers har du Sharpe serien er vel 15 90min episoder, ikke så mange slag, men en del action også mye tøft der.

så har du hornblower serien 8 90m episoder, mye sjø slag

en annen god film, som ikke viser slag er The duelists, foregår under napoleons krigene, 2 hussarer, driver å prøver å drepe hverandre ved duel gjennom hele krigen

Lenke til kommentar

ellers har du Sharpe serien er vel 15 90min episoder, ikke så mange slag, men en del action også mye tøft der.

en annen god film, som ikke viser slag er The duelists, foregår under napoleons krigene, 2 hussarer, driver å prøver å drepe hverandre ved duel gjennom hele krigen

Da går jeg for waterloo ;D

Lenke til kommentar

og som nevnt et sted bør du se Gettysburg, selv om empire ikke kommer til å handle om ACW bør man se den da det er 4+ timer med nesten konstant skyting.

ellers har du jo alamo, litt uvist når empire slutter, men slutter vel kanskje før 1830 åra, men det er samme type våpen som blir brukt, musketter og noen rifler her og der

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da går jeg for waterloo ;D

Whooho, fikk tak i Waterloo i går :w00t: Nå skal jeg kose meg ;D

Lenke til kommentar
god film, men man merker jo at den er snart 40 år gammel.

men er ingen ting som å se 10 000 franskmenn masjere mot de allierte

Skal se den i natt:P, mye skryting å blod eller er det mer taktikker, snakking å marsjering i filmen gunfreak ?

Lenke til kommentar

ikke noe blod, men masse skyting, både fra kanoner og musketter, også masse stroming av kavaleri osv.

du ser jo litt av de forskjellige strategiene og slikt, samt mye persjon fortelling, det er jo veldig gode skuespillere i hovedrollene,

den er heller ikke så uhistorisk som man skulle tro, det er jo feil og mangler her og der, men selve slaget er faktisk ganske historisk,

størte feilen er jo at den bare viser den britiske siden av de allierte, og ikke de nederlanske og belgiske soldatne.

Lenke til kommentar
hva syns du om filmen olus?

Helt grei. Merket at den ikke var helt ny, både på lydefekter å kvalitet. Kunne kansje fått med litt fra de andre nasjonene som var med i slaget og. Ikke bare Britene å Frankrike. Men nå har jeg hvertfall fått et innblikk i hvordan krigføringen i Empire total war blir :new_woot: Hvirker spennende. Håper bare vi får noen bilder fra hvordan campanien ser ut. Kansje en gameplay film. Off.... jeg klarer ikke vente mer :!:

En ting jeg håper de får med er at hærene begynner lenger ifra hverandre. Ikke slik som i Medieval, der du gikk litt framover å så kunne du fyre løs. Motstanderen bør bytte mer på å være offangsiv og defangsiv. I medieval var det alltid PC som angrep meg under slagene. Jeg kunne bare stå å vente. Så bør de fjerne mapen under slagene, så du ikke kan se om motstanderen prøver å flanke deg, eller om motstanderen har folk bak en skog osv.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...