Gå til innhold

Total War: ting jeg vil ha i Empire

Anbefalte innlegg

Som en liten historiker av tidlig moderne krig har jeg lest en del om den tiden Empire tar for seg og det er noen ting jeg vil ha med.

1.

Moral, dette er viktigere enn noen gang, jeg vil ikke ha noe Rome/medieval sak, der de slåss til siste mann. selv de beste av de beste begynnte å løpe vek ved rundt 30% skadde/drepte

2.

riktige distanser for våpen. en vanlig muskett var bare effektiv på 75-100 meter, noen veldig gode skyttere kunne treffe på 150meter, riflede musketter bør da ha en god del bedre rekkevide. ca. 250 meter. en 12lb kanon har en rekkevidde på ca. 1500 meter med solid. 800 meter med shell, 300meter med canister.

3. riktige uniformer. dette er veldig viktig uniformene må forandre seg med tiden, så de ikke bruker samme uniform i 1780 og 1810

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Mer realistisk AI

2.Gjøre det distansen på hvorlangt man kan flytte seg/gå/reise per tur

3. Toggle fow eller hva man skal kalle det. At man ikke kan se hverandre på mappet når det er slag. Bare hvis soldatene kunne sett dem i virkeligheten, så er de på minimappet.

Gun Freak, du må virkelig vite mye om 1600-1800 tallet. Det virker sånn. Historie og speiselt krigs-historie er ganske spennende ;)

Lenke til kommentar

jepp det er den tiden jeg har lyst til å begynne å studere bare jeg finner meg et universiet der man kan studere det(håper på å finne et i england)

fog of war er viktig. under et slag med svarkrutt var ofte syns rekkevidden for den vanlige soldat bare 50-150 meter. de gikk ofte etter lyden også derfor det var viktig med trommer for å holde taken og for å si fra hvor man var.

under peninular war i spania var det flere ganger franske soldater gikk seg nesten vill på slagmarken, for å så pluttselig opptage at de bare var 40 meter unna 1000 britter. det ikke naturligvis ikke bra for de franskmenna.

rifle tropper bør også være skjeldene, de dukket ikke opp noe serlig før slutten av 1700tallet brittene fikk smake rifla under den amerikanske revolusjonen, england hadde da selv ingen rifle tropper og måtte hente inn tyske leie soldater med rifler(jegers)

i 1800 skapte england 60th experimental rifle regiment, som oginalt bestod av loyale amerkanere. noen år senere gjorde england noe revolusjonernde med å lage et helt regiment 1000-1500 mann bevepnet med rifler. dette var 95th rifle regiment utstyrt med baker rifla. en rifle som er like nøyaktig som dagens var. rykter skal ha det til at en soldat drepte en fransk offiser fra 700 meter. og for å vise at det ikke var flask skøyt han også en av dem som kom for å hjelpe offiseren. om dette er sant eller ikke vet jeg ikke, men rifla skal i teorien greide det, og det er opp til mannen bak våpenet.

men selv med baker rifla var de fleste skudd fra den på ca. 250 meter. men dette var jo langt unna musketer sine rekkevide.

største problemet var at løpet var så trangt at du trengte en "hammer" for å slå ned kula i løpet og skudd taken var 1-max 2 skudd i minuttet mot en vanlig muskett som kunne lades 5 ganger under trening. men i felt greide selv de beste soldatene bare å lade rifla 3 skudd i minuttet, og man skal ikke se bort i fra at 1-2 var gjennomsnittet.

håper virklig man kan velge mellom Canister, shell, og solid på kanonene. det ville gi mye mer taktikk under slagene.

canister må være det "festligste" våpenet funnet på, man lada kanonen med 80-150 muskett baller og skøyt ut kulene som en ENORM hagle. dette kunne lage STORE hull i rekkene på menn.

Lenke til kommentar

Aner egentli ikke hva jeg vil ha:P, kan ikke en drit om denne tidalderen så gleder meg til å prøv noe nytt :)

Håper de kjører slagene slik som tidligere nevnt. Sånn at du ikke vet hvor motstanderen er. Noen som vet ca. hvor mange nasjoner som blir me?

Lenke til kommentar

vel, de skal jo ikke fly opp i lufta, de blir mer slengt av gåre. det var ikke så mye kraft i de shellsa. de var jo egentlig bare en rund jernkule med litt kutt i mitten.

men at bein og armer fly hit og dit ville vært kult.

brittene på den andre siden hadde shrapnel de holdt det hemmelig en god stund og de hadde monopol på det helt frem til 1830 tallet. en jernkule blir skutt ut og ekspolderer over hode på soldatene og sender små jernkuler dalende i stor fart over de stakars soldatene.

var fremdeles ikke like effektivt som canister med var mye mer effektiv enn solid og shell

håper også de har vanlig field artillery og horse artillery. det vil også gi mye morsome taktiske muligheter.

Lenke til kommentar

For å gjøre det mer nyttig kan de jo legge til at moralen synker når de døde kameratene dine blir sprengt i fillebiter.

Kanskje de kan legge til "anger" eller noe som gjør at du sloss mye bedre. At soldatene blir sinte hvis fienden f.eks. sender en kanonkule el. i noen av de døde soldatene og det motiverer dem til å slå fienden.

Lenke til kommentar

her er noe man kan se for å komme i mood

en annen ting jeg håper de greier å gjøre er å gjøre kavaleriet realisitsk, kavaleri var mye vanskligere å bruke på denne tiden enn under midelalderen.

siden inf var utstyrt med bajonett, kan du lage square og være nesten usårlig mot kavaleri.

så for å bruke kavaleri riktig må man tenke mye mer. en god måte å bruke kav på er faktisk å ikke bruke dem.

viss du bare setter kavaleriet 200 meter unna en fientlig inf unit. vil inf lage square for å holde kav unna. men i stede for å sende in hestene, tar du opp kanoner og infaneriet ditt, og skyter på firkanten til fienden, da vil de bli utslettet.

Lenke til kommentar

satt og spilte rome idag, som jeg ikke hadde spilt på ages. Da jeg ble mektig lei av rebels som kaster meg ut av byen min.. hadde jo vært stilig om man kjempet mot opprørne. som om de starta på torget, så måtte du kjempe deg inn. for det var jo masse av opprør på den tida å tenker jeg ;)

hvis noen allerede har sagt dette så beklager jeg;P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det burde være flere generaler på slagmarken, i virkligheten krydde det av generaler under et slag.

alt fra brigade og oppover hadde generaler og det kunne være mange brigader under et slag.

hadde vært kult om man kunne styre flere generaler, som man kunne flytte rundt om kring for å gi moral til de unitene som virklig trenger det.

så skal du storme en Redoubts med noen grenaderer sender du dem en general så du gir dem ekstra moral så du har større sjange for å greie det.

hadde vært kult om du hadde en egen plass for generaler, så du kunne ha 20 vanlige units også hadde du et egent lite panel der du kunne ha opp til 3 generaler

Lenke til kommentar

Hadde vært dritkult viss du sendte en noen generaler fram for å forhandle før slagene. Kanje få dem til å fjerne hæren sin for penger.

En ting til er at hvert slag må bli mye mer avgjørende. Til nå i serien har jeg ikke fått noen dritstore slag hvor det er helt avgjørende for hver side å vinne. For mange slagene blir alt for ubetydlige til nå i serien

Endret av olus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...