Gå til innhold

Kulturo: Shoot 'Em Up


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk utrolig lyst til å se den nå. Jeg har visse motforsestillinger mot actionfilmer som glorifiserer og er dønn seriøse i å være så tøffe som mulig. Da har de utrolig lett for å tryne, siden det ikke er troverdig for fem øre.

Men vill action med et velregissert glimt øyet kan man absolutt leve med.

 

Edit: Blir nok mer enn ett kinobesøk på meg i romjula, ser det ut som..

Forøvrig blir det digg med Monica Bellucci som heit heltinne. :grin:

Endret av Arthemax
Lenke til kommentar
Ok action film men langt ifra noen innertier, til det er den for mangelfull. Å gi den 10/10 bare fordi det er masse skyting, eksplosjoner og annet eyecandy, blir som å gi Transformers 10/10 på samme grunnlag (hvilket mange også gjorde dessverre).

Nå får den ikke en tier fordi det er masse skyting og eksplosjoner, men fordi action-elementene er grensesprengende bra. Transformers har ingen ting som er grensesprengende bra og blir derfor bare en god film, Shoot 'Em Up har action-sekvenser som ingen film topper. Det er selve rota til hva som gjør den til den første kinofilmen vi noensinne gir 10/10.

Jeg påstår da heller ikke at den er tidenes beste film på noen som helst måte, men det var dette med å kalle en spade for en spade ...

Lenke til kommentar
Nå får den ikke en tier fordi det er masse skyting og eksplosjoner, men fordi action-elementene er grensesprengende bra. Transformers har ingen ting som er grensesprengende bra og blir derfor bare en god film, Shoot 'Em Up har action-sekvenser som ingen film topper. Det er selve rota til hva som gjør den til den første kinofilmen vi noensinne gir 10/10.

Jeg påstår da heller ikke at den er tidenes beste film på noen som helst måte, men det var dette med å kalle en spade for en spade ...

 

Det eneste som var grensesprengende i mine øyne var hvor repeterende "action-elementene" i filmen ble etter å ha rundet halvveis.

 

Men bevares, jeg skal ikke si jeg IKKE ble underholdt. Men ikke noen 10/10 selv på filmens premisser.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Ok action film men langt ifra noen innertier, til det er den for mangelfull. Å gi den 10/10 bare fordi det er masse skyting, eksplosjoner og annet eyecandy, blir som å gi Transformers 10/10 på samme grunnlag (hvilket mange også gjorde dessverre).

Nå får den ikke en tier fordi det er masse skyting og eksplosjoner, men fordi action-elementene er grensesprengende bra. Transformers har ingen ting som er grensesprengende bra og blir derfor bare en god film, Shoot 'Em Up har action-sekvenser som ingen film topper. Det er selve rota til hva som gjør den til den første kinofilmen vi noensinne gir 10/10.

Latterlig. Jeg forstår virkelig ikke hva som var "grensesprengende bra" med disse actionscenene? Transformers hadde i hvertfall utrolige effekter. Her satt jeg og gjespet. Greit nok at filmens intensjon er å være over-the-top, men dette blir for pompøst og klisjèfullt for meg. Clive Owen er grei nok, men jeg er sliten av hele konseptet med livsfarlige, men samtidig fullstendig selvoppfordrende saints med en liten (klisjèfull) twist (i dette tilfellet den jævla gulleroten). Paul Giamatti er ikke noe særlig som "leiemorder-sjef".

 

BTW, det var ikke akkurat full pott på Rotten Tomatoes heller. Bare sånn til informasjon.

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...