Hans Erling Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Jeg er en stolt eier av en Samtron 19" 96Khz skjerm som skal takle 1280x1024 i 85hz, men i Win XP uansett om driverene til skjermen er innstallert eller ikke vil ikke win xp at denne skjermen skal vise noe mere enn 75hz i denne oppløsningen. Da må du ta vekk "hukken" på "Hide modes this monitor cannot display" og så velge 85hz. Dette er jo litt merkelig at OS'et er slik og for de som ikke har særlig peiling kan jo dette være spesielt kjedelig hvis ikke de finner ut av dette... Er det slik med andre skjermer også. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Quote: On 2002-01-07 04:26, Hans Erling skrev:Er det slik med andre skjermer også. Jeg har ikke oppdaget det problemet. Har en Viewsonic p95f 19" med flatt bilderør. Jeg kjører på 100 Hz i 1200x1024 oppløsning. 32 bits Men det plager meg litt at jeg ikke kan velge 107 Hz da dette skal være max! :razz: [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-07 04:31 ] Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 7. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2002 Installer Powerstrip som er ment for å overklokke skjemkort. Her kan du også tweake skjemen din til det den makter noe som alltid er noen hz over "max". Denne tweakingen går i små steg på ca 0.1hz, så her kommer du sikkert opp i 110hz med din skjerm. Hvis du overklokker for mye eksploderer skjemen så vær forsiktig :smile: NOT Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 har selv en Samatron 96P 19" her, i 2K så blir max oppfrisknings hastighet opplistet til 85hz. kan vere noe med grafikkdriverene eller os'et som misforstår id'n skjermen sender til maskinen. en annen ting som kan vere feilen. bruker du 'skjerm driverene' som fulgte med skjermen eller bruker du plug and play monitor? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 7. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2002 Samme har skjedd med 3 skjermkort... Jeg har installert driveren til skjermen og vet at dette skjer med andre som har samme skjermen i XP... Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 hei..... det er lagt ut en FIX til det problemet. jeg husker ikke hvor jeg fant den men den heter noe sånt so NVrefix. hvis du har tålmodighet og leter litt så finner du linken her på Forumet......XP er låst i 60Hz. med fixen så kan du selv velge Hz Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Jeg hadde også det problemet. Rett etter jeg instalerte win xp, så fikk jeg stilt inn skjermen min på 85 hz, men etter at jeg la in Nvidia sine drivere, fikk jeg ikke mer enn 75 hz. (bare 60 i spill og det SLITER!) Skal prøve det med å fjerne "huken" og se om det hjelper.... :?: Lenke til kommentar
BadGuy Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Quote: On 2002-01-07 09:19, win_xp skrev:hei.....det er lagt ut en FIX til det problemet. jeg husker ikke hvor jeg fant den men den heter noe sånt so NVrefix. hvis du har tålmodighet og leter litt så finner du linken her på Forumet......XP er låst i 60Hz. med fixen så kan du selv velge Hz Ehh.... Dette stemmer vel ikke helt? :smile: Det er riktig at default refresh-rate i Win 2000 og Win XP er 60Hz. i spill. (Altså 3D) Det vil ikke si at du ikke kan få mer på desktopen. (Dvs. 2D) Den filen du refererer til lar deg overstyre refresh-raten, men er vel laget for å gi deg mer Hz. i 3D. Selv om den sikkert påvirker 2D også. Er forresten en veldig kjek liten sak dender. Du bare innstalerer den. -Bekrefter hvilke skjerm og skjermkort du har. -Velger at den skal kjøre max av hva skjermen klarer i alle oppl. -og vips så slipper du å tenke mer på det. Kan hentes på http://www.fileplanet.com søk etter nVidia. Lenke til kommentar
Sky Lord Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Angående tweaking av skjerm lurer jeg på en ting. Jeg har en Nokia 446Pro. Kjører den i 1024*1280 85Hz nå, men den skal teoretisk klare 97Hz iden oppløsninga, er det noe jeg kan gjøre i windows for å få fram den refresh raten? Eller må jeg ty til et tweaking program? Kjører Windows Xp Professional Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Prøv dette: Åpne dxdiag->more help->override refresh rate->sett "din rate"", Kanskje det hjelper.. _________________ I'm feeling very shpongled. Smashed,mashed, completely geschtonkenflapped [ Denne Melding var redigert av: MiraQdata på 2002-01-07 16:41 ] Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hadde samme problemet. Lasta ned et prog. som heter "Windows 2000/XP NVidia Refresh Rate Fix", og dermed var alt i orden :smile: Husker dessverre ikke adressen til sida. :sad: _________________ System temp på 22 grader ! CPU Temp på 26 grader (med luft) :eek: ! Athlon 1000 384MB RAM AOpen HQ08 ________________________________________ ({{Tha_FlakkMan}}) >>[email protected]<< [ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2002-01-07 19:54 ] Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Har samme problem, samme skjerm. Her er link til filen: http://www.fileplanet.com/dl/dl.asp?/plane...effix-setup.exe Men jeg bruker den ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå