CaSh Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hei, er det noen som har noe erfaring med radar/laser varsler. Ser at whistler har en som er noe omtalt i media som visstnok skal være bra. www.whistler.no Jeg vurderer å kjøpe meg en, men er veldig usikker på hvilken modell jeg skal gå for. Prisene varierer og spriker veldig. Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Ingen dømming fra denne kanten, men bare for å være sikker; Du er klar over at det er ulovlig å ha i bilen? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Ingen dømming fra denne kanten, men bare for å være sikker; Du er klar over at det er ulovlig å ha i bilen? Er det ulovelig altså? Selges det i norge da? Kan jo i alle fall ikke gjøres det. Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Ingen dømming fra denne kanten, men bare for å være sikker; Du er klar over at det er ulovlig å ha i bilen? Er det ulovelig altså? Selges det i norge da? Kan jo i alle fall ikke gjøres det. Som jeg skrev, ulovlig å ha i bil. Fullt lovlig å selge, kjøpe og eie. Litt ala politiradio/jaktradio som får inn politi. Du har også lov å streame politiradioen hjemme på pcn(kjeltring .com, http://politiradio.net/), men ikke i bilen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Ingen dømming fra denne kanten, men bare for å være sikker; Du er klar over at det er ulovlig å ha i bilen? Er det ulovelig altså? Selges det i norge da? Kan jo i alle fall ikke gjøres det. Det er ulovlig ja. Og det vanker ganske heftige bøter om du blir tatt med laser\radar varsler. Tror det er snakk om 4200,- i bot, om ikke mer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg har hatt flere radarvarslere, kjøpt med under besøk i USA. De fungerer fint, du får varsel ved radar, men avstanden varierer avhengig av forholdene. På rette strekninger får du varsel noen km før radaren, rundt svinger kanskje noen 100 m. I byer/tettbygget strøk må du regne med forstyrrelser fra andre radar-kilder, som automatiske døråpnere på f.x. butikker/bensinstasjoner. Du vet sikkert at permanente (faste) fotobokser i Norge ikke benytter radar, som de gjør i mange andre land, så den vil ikke varsle fotobokser. Laservarsler har jeg aldri testet, men jeg tror det er mest flaks dersom du får såpass refleksjoner fra laseren at du får varsel i tide. Men jeg kan jo ta feil. Når det gjelder lovligheten, er min personlige oppfatning at det å ha en radarvarsler i bilen ikke der det lovbruddet man skal ha dårligst samvittighet for. Diskret montering og enkel/hurtig fjerning kan imidlertid være praktisk. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Laservarsler har jeg aldri testet, men jeg tror det er mest flaks dersom du får såpass refleksjoner fra laseren at du får varsel i tide. Men jeg kan jo ta feil. Jeg har kjørt med slike laser/radarvarslere fra USA og fått advarsler på laserskudd som har gått forbi glassene på bilen foran. Laservarslere, er sist jeg sjekket, fullt lovlig å bruke i Norge. Endret 21. desember 2007 av Spartan Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Sjekker dere på google, så er radarvarlser lovlig å selge, men ikke å bruke. Det er lov å kjøpe/selge Radarvarsler men kan være ulovlig å bruke ihht §13A i Vegtrafikkloven, du får bot ved bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå