ThomasBergen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Lurer på å kjøpe Mist 600 Watt til en ny PC. Likte denne veldig godt, men kunne tenke meg en 800Watt utgave som ikke finnes X38 4 GB Ram Core 2 Duo E6850 Antec Nine Hundred Gamer Case 2 stk HD3870 512 MB GDDR4 PCIe 2.0 + 4 disker og DVD brenner. Hvor mange Watt vil eg trenge? Skal spille Crysis og COD4 + nyere spill. Hva er best av Mist/OCZ/Corsair med tanke på kvalitet/støy/tilkoblings muligheter. Endret 18. desember 2007 av ThomasBergen Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Maskinen vil i verste fall dra rundt 300W ved full last. Du vil klare deg fint med en PSU i 600 watts-klassen. Av de tre strømforsyningsmerkene ville jeg valgt Corsair, p.g.a 5 års garanti, dyre kondensatorer og stillegående vifte. OCZ er ikke kjent for å være de mest stillegående. MIST er stille, men bruker noe billigere kondensatorer som ikke vil ha den samme levetiden. Netshop (som nå eier Microplex som står bak MIST-navnet) har selv sagt at de bare gir 2 års garanti på disse strømforsyningene. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Maskinen vil i verste fall dra rundt 300W ved full last. Du vil klare deg fint med en PSU i 600 watts-klassen. Av de tre strømforsyningsmerkene ville jeg valgt Corsair, p.g.a 5 års garanti, dyre kondensatorer og stillegående vifte. OCZ er ikke kjent for å være de mest stillegående. MIST er stille, men bruker noe billigere kondensatorer som ikke vil ha den samme levetiden. Netshop (som nå eier Microplex som står bak MIST-navnet) har selv sagt at de bare gir 2 års garanti på disse strømforsyningene. Jeg har selv hatt en OCZ Modstream 520 watt i 3 år og har ingen vanskligheter med å anbefale den. Viften kan ikke høres da støy fra 5 hardisker overdøver den og over et titalls tester påpeker hvor stillegånde den er, HW brukte den i et PC oppsett for en stund siden hvor den fikk skryt for å være god og veldig stillegånde. Husker jeg ikke helt feil har den 5 år også.Dessuten har den sunket fra over 1200 kr i pris til noen hundrelapper. Jeg har lest om brukere av Mist som ikke har fått så stillegånede PSU som forventet. Endret 18. desember 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
ThomasBergen Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Takker for all tilbake melding, hjelper valget av PSU . Hva er forskjellen på OCZ GameXstream eller ModXstream? Vil hels ha en PSU som er modulær og har 20A på 12V utgangene. Endret 18. desember 2007 av ThomasBergen Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Maskinen vil i verste fall dra rundt 300W ved full last. Du vil klare deg fint med en PSU i 600 watts-klassen. Av de tre strømforsyningsmerkene ville jeg valgt Corsair, p.g.a 5 års garanti, dyre kondensatorer og stillegående vifte. OCZ er ikke kjent for å være de mest stillegående. MIST er stille, men bruker noe billigere kondensatorer som ikke vil ha den samme levetiden. Netshop (som nå eier Microplex som står bak MIST-navnet) har selv sagt at de bare gir 2 års garanti på disse strømforsyningene. Jeg har selv hatt en OCZ Modstream 520 watt i 3 år og har ingen vanskligheter med å anbefale den. Viften kan ikke høres da støy fra 5 hardisker overdøver den og over et titalls tester påpeker hvor stillegånde den er, HW brukte den i et PC oppsett for en stund siden hvor den fikk skryt for å være god og veldig stillegånde. Husker jeg ikke helt feil har den 5 år også.Dessuten har den sunket fra over 1200 kr i pris til noen hundrelapper. Jeg har lest om brukere av Mist som ikke har fått så stillegånede PSU som forventet. Ved last under 300W så viser tester at den ikke er alt for støyende, men føler Corsair kommer bedre ut her. Test av HX520/620W. Trådstarter må selvfølgelig velge hva han selv vil, bare tipser litt kjapt her. Corsair har også en enkelt rail, selv om det står at den har 3x18. (Står nevnt i testen linket til). Den railen er på kraftige 50A. Endret 18. desember 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
ThomasBergen Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Takk for den linken, har ingen favoritt eg. Vil berre ha det som er best for mitt bruk Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Du blir sikkert fornøyd med en av disse merkene uansett. For meg er kombinasjonen av 5 hardisker og et kabinett som ikke virker dempende irriterende. Lenke til kommentar
ThomasBergen Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Du blir sikkert fornøyd med en av disse merkene uansett.For meg er kombinasjonen av 5 hardisker og et kabinett som ikke virker dempende irriterende. Takk for tilbake melding. Kan eg ikke hive inn litt dempe materiale da? Er ikke sånn krise med støy, men vil ikke ha mer en nødvendig Lenke til kommentar
ThomasBergen Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Da falt valget på OCZ ModXStream strømforsyning 780W den er modulær og har 20A på 12V linjene. + 2 stk Pci E kontakter. Koster 1300kr på Netshop, hvor eg tenkte å bestille resten av komponentene. Takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå