Gå til innhold

Norton 360 skal oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er egentlig fornøyd med det Norton-produktet jeg bruker. Det fungerer for meg og jeg har ikke hatt noe problemer med det.

 

dessverre har det blitt nærmest en trend å hate "de største" i bransjen, som f.eks. Microsoft (skrives uten $ forresten).

 

Helt enig med deg her. Som et hylekor med unger hver gang MS eller Symantec nevnes. Selv har jeg kjørt NIS2007 uten problemer. Oppgraderte til NIS2008 nylig og fortsatt strålende fornøyd. I går kjøpte jeg mitt første antivirus program til Mac'en min også! Det ble selvsagt Symantec! (Og kom nå ikke med det sprøytet at det ikke finnes virus til Mac)

Lenke til kommentar
Symantec har laget Norton så dårlig i alle år at jeg gidder ikke en gang å vurdere det mer. Det er tragisk. Det værste jeg veit er alle de ferdig pcene det er bundlet med i 3 mnd. Det er jo nesten umulig å bli kvitt det uten at en trenger en full formatering og reinstall på maskinen.

 

Jeg får det også gratis med telenor, men ikke sjans i verden for at jeg at jeg bytter ut mine Kaspersky lisenser med den bloatware ressurs sugern der.

 

Som en annen var inne på. Nero er samma ulla nå. De har gått bra å være best til crap. Alt for mye dritt og møkk.

 

Vel.....Jeg har fjernet forhåndsinnstalllert symantec fra ihvertfall 30 maskiner. (supporterer litt privatmaskiner til folk som jobber her) Alle uten problemer. Så jeg vet ikke hva som skjer på dine maskiner...

 

Når det gjelder Nero...De har en mediaserver programvare som er genial. Kjører den på maskinen hjemme. Har så tilgang til alle film og musikk filene mine på ps3. Veldig fornøyd med den delen.

Lenke til kommentar
På en annens side tror jeg neppe det er tillfeldig at så mange har dårlige erfaringer på dette forumet, mange hw.no medlemer som har mye mer data erfaring en "mannen i gata". Poenget er at jeg tror ikke du skal fnyse i nesa av at så mange på hw.no ikke liker norton.

 

Fnyser ikke av noe jeg. Tror nok mange av forumets brukere er flinke på mange områder. Om alle har like peiling på Symantec er jeg ikke helt sikker på. Men alle skal selvsagt kunne ha mening om det de ønsker. Dette selv om man nødvendigvis ikke vet hva man snakker om. Skal være den første til å innrømme at jeg ikke nødvendigvis er ekspert på alt det jeg selv har meninger om.

Lenke til kommentar

Har akkurat pælmet ut dette grusomme produktet. Bare tull med lisenssjekk som vil at jeg skal fornye selv om det er over 100 dager igjen. Autoprotect skrur seg av hver gang jeg starter Internet Explorer og forbrukt lagringsplass for backup er ut av en annen verden Til å begynne med påstod backupfunksjonen at jeg hadde brukt all lagringsplass før jeg hadde tatt backup av en eneste fil!

 

Jeg tror jeg har hatt 4-5 supportsesjoner med diverse indere som stort sett ber meg om å reboote PCen (og da mister jeg jo sesjonen til support og de huker av for problem solved hos seg)

 

Det er ikke lett å bli kvitt det heller. Fant ut etterhvert at man må laste ned og installere et avinstalleringsverktøy. Fint ikke sant?

 

Bruker NOD32 nå, og den gjør jobben uten noe mas. Har jo ikke alt det fancy som 360 hadde men når det ikke virker kan det være det samme.

Lenke til kommentar
Symantec har laget Norton så dårlig i alle år at jeg gidder ikke en gang å vurdere det mer. Det er tragisk. Det værste jeg veit er alle de ferdig pcene det er bundlet med i 3 mnd. Det er jo nesten umulig å bli kvitt det uten at en trenger en full formatering og reinstall på maskinen.

 

Jeg får det også gratis med telenor, men ikke sjans i verden for at jeg at jeg bytter ut mine Kaspersky lisenser med den bloatware ressurs sugern der.

 

Som en annen var inne på. Nero er samma ulla nå. De har gått bra å være best til crap. Alt for mye dritt og møkk.

 

Vel.....Jeg har fjernet forhåndsinnstalllert symantec fra ihvertfall 30 maskiner. (supporterer litt privatmaskiner til folk som jobber her) Alle uten problemer. Så jeg vet ikke hva som skjer på dine maskiner...

 

Når det gjelder Nero...De har en mediaserver programvare som er genial. Kjører den på maskinen hjemme. Har så tilgang til alle film og musikk filene mine på ps3. Veldig fornøyd med den delen.

 

Det er ikke uten grunn at de måtte lage et eget uninstall verktøy, enda så fungerer det ikke. De fleste ganger blir det borte, men du har helt stengt nettilgang. Og jeg er nok ikke alene om å måtte formatere for å få det fjerna.

Lenke til kommentar

Administrerer en del Symantec software på jobben. Inkluderer antivirus for, w2k, XP og vista samt noe Veritas software som er kjøpt opp av Symantec og forsåvidt ikke har noe med Norton å gjøre. Må si det meste fungerer helt greit. Supporttelefonen var helt løk men sånn går det når en out sourcer til India antar jeg...

 

Ellers er jeg enig i at Norton AV har vært kraftig bloatware i de siste par årene, men de nyeste versjonene er faktisk ikke så ille. Synes egentlig AVG brukte omtrent like mye ressurser. Avast har jeg ikke lagt syltelabbene mine oppi på et års tid nå, så der kan jeg ikke sammenligne.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...