DrErling Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) I morges startet kånå bilen for å la den gå mens hun skrapte vinduer. I det hun skal starte og gå ut har hun i farten glemt å ta den ut av gir..., slipper clutchen og det smeller. Etter denne insidenten nekter bilen å gå på tomgang. Den går helt fint om jeg holder inne gassen på rundt 1000 omdreininger (og lavere også for den del), men slipper jeg gassen går turtallet sakte (et par sek) ned mot null og bilen dør ut. Virker nesten som om automatchocken ikke er aktiv eller noe. Olje er sjekket ok, reimer er sjekket ok, bilen lader fint, det er strøm på batteriet, den starter lett. Tror den går på alle sylindrene (når jeg gir fullt gasspådrag fra 1000 til 3-4000 omdreininger henger den ikke igjen, men går som normalt). Noen som har noe tips? Annet enn å skrote skjiten og kjøpe seg en japse that is... Audi A6 Avant 1,8 bensin, selvpustende 97` Sjå film av utysket her Endret 18. desember 2007 av DrErling Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Noen som har noe tips? Annet enn å skrote skjiten og kjøpe seg en japse that is... Syns du burde tilgi kona, kan ikke skrote henne bare på grunn av det der... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Noen som har noe tips? Annet enn å skrote skjiten og kjøpe seg en japse that is... Syns du burde tilgi kona, kan ikke skrote henne bare på grunn av det der... hehehe, nice one. Vel, nå ser det kanskje ut som jeg (den absolutt ikke-bilkyndige) har klart å finne feilen. Ser ut som en "sikringstapp" i mangel av et bedre ord som skal stramme forgasser-viren er borte. Som en midlertidig løsning til jeg evt finner "Audi-biltema boka" mi eller kommer meg på verksted, så fikset jeg det med tre stykk strips: Bilde av den lettere modifiserte forgasser-fustasjeopphengningen min. DrE Endret 18. desember 2007 av DrErling Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Skal ikke justere tomgangen ved og strammen gass vaieren. Er nok en annen feil også. Hva det kan være derimot er jeg ikke sikker på.... Det er ikke noen luftfilter slanger ellerno som har blitt nappa av?? Motoren beveger seg en del ved slike rykk.. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Det er godt mulig at det er noe annet i tillegg. Jeg får ta en sjekk i morgen i dagslys og se om jeg kan finne noen løse slanger eller lignende. Takk for tipset! Det høres i alle fall ikke ut til å være noe "mekanisk" galt, i og med at audien bråker på samme måte som før kenguhoppet. Noen som kan tipse meg om en plass å lete? Med utgangspunkt i at trykk er mistet en eller annen plass, og at tomgangs-rpm'en har gått mot null. DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå