Gå til innhold

SV innfrir ikke barnehageløftet - skylder på Høyre

Anbefalte innlegg

Har fått slik politiker forrakt at jeg har nok stemt for siste gang...Eneste politikererene tenker på idag er og sko seg sjøl først....Den værste av de alle er den falske lørja Kristin H som bare bløffer og bløffer og svelger den ene kamelen etter den andre...Så lenge hu får den lønna hu har så må hu sikkert bæres ut i ei kiste for og si fra seg jobben....

Stem uansett, om det nå er blankt!!

Og Halvorsen slutter i jobben når hun enten bestemmer seg for det eller ikke får nok stemmer til å sitte der. Ganske enkelt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
På side 6-7 kritiserer de høyresidens syn på kapitalisme og klager over at vår tid er preget av en rå kapitalisme. Ikke et ord om at de vil avskaffe den. Heller ikke andre steder i dokumentet. Det er ikke et ord om å avskaffe kapitalisme.

Hva er "rå kapitalisme"?

Hva mener de er galt med høyresidens syn på kapitalisme?

Hvor mye kapitalisme vil de ha?

Hvor stort mener de det private næringslivet bør være?

Ærlig talt. Jeg har vist deg hvor du finner partiprogrammet og svart på det du spurte om. Les selv.

Lenke til kommentar
blablabla..

Sorry, men teorien din stemmer ikke.

Jeg sammenliknet det fordi Asker og Bærum er to bygder utenfor Oslo. Å påstå at Trondheim og Tromsø er store byer blir bare helt feil.

Hvorfor mener du at Høyre trenerer regjerningen i barnehagemålsetningen? De har da absolutt ingen interesse av å ikke oppnå full barnehagedekning. De er også veldig interesserte i å nå målsetningen. Jeg vil gjerne se din forklaring på dette.

Jeg sier ikke at de bevisst gjør dette. Jeg vil tippe at de ikke prioriterer full barnehagedekning like høyt som regjeringen. Altså at de ikke anser det som like viktig. Politikk handler om prioriteringer.

Asker har en befolkning på litt over 50.000, mindre enn Tromsø, men likevel stor nok til å bli nevnt av deg. Trondheim er større enn Bærum. Noen god grunn til at da Tromsø og Trondheim ikke er en store nok til at jeg kan nevne dem som gode ekempler. I tillegg er Trondheim Norges 3. største by, blir litt feil å si at den ikke er en storby. Tromsø er vel norges 5. største by. Vi snakker da her i norsk sammenheng. Eller diskuterer vi bare "bygder" rundt Oslo?

Enten så har du ikke peiling på byer, folketall og demografi eller så griper du desperat etter halmstrå for å forsvare Høyre.

Lenke til kommentar
Hva er "rå kapitalisme"?

Hva mener de er galt med høyresidens syn på kapitalisme?

Hvor mye kapitalisme vil de ha?

Hvor stort mener de det private næringslivet bør være?

Ærlig talt. Jeg har vist deg hvor du finner partiprogrammet og svart på det du spurte om. Les selv.

Jeg fant ikke noe svar, bare tåkeprat med vendinger som det jeg siterer over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...