Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

en pille mot alt, bortsett fra sultenhet

frankhaugen

Anbefalte innlegg

Man får nå piller som gir 90 år gamle menn tilbake evnen til å ha sex. Vi har piller som forhindrer utvendige tegn til aldring. Vi har piller som får oss til å smile som barn på julaften, hele året, mens vi egentlig bare vil kaste oss ut forran en buss. Vi har til og med piller som fremmer hjernekapasitet, og "prossessor"-kraften til hjernen.

Slankepiller finner man i tusenvis, de fleste av dem er placeboer, og er derfor ikke lov å selge i Norge. jeg har sett reklamene til mange av disse, og de forteller om 'hydrophobic reactions', et ord oversatt til forståelig: Vann-fobisk reaksjon, med andre ord en reaksjon som er redd for vann. denne spesifikke 'reaksjonen' tilhørte et preparat som forteller at det er laget av naturlige kornfiber som binder fett, og dette er demonstrert med et bilde av fett inni en grå klump. Jeg tror de fleste som har hatt et hjerteinfarkt kan attestere til at binding av FETT ikke er bra for helsen.

Men poenget mitt er at disse preparatene, IKKE gjør at du spiser mindre, og derfor blir slankere, men heller det motsatte. Reklamene forteller om fete folk som tar disse pillene og "presto" så har de fått en kjempe-slank kropp. Og man blir garantert at man skal kunne spise like mye, eller mer som det man gjør fra før av, men kan disse fungere?? de som fungerer best gir deg konstant diaré slik at alt du spiser blr spylt gjennom systemet, uten at næringen taes opp i blodet, andre stimmulerer forbrenning, men disse må man være aktiv for å få noen som helst effekt ut av.

Hvorfor får vi ikke et preparat som gir en sterkt redusert matlyst, slik at man lettere kan begrense måltidene, matinntaket, og sjokoladespisingen;)... Jeg er overvektig, men er generelt sett stor, men trening, diett, og lignenede gjør at jeg går rundt sulten, og på den ene dietten jeg prøvde, gikk jeg rundt med lavt blodsukker og besvimte et par ganger. Jeg veier 130kg, og er 2m høy, og trening funker bra for å øke forbrenningen, men etter jeg begynnte å trene gikk jeg opp flere kg, (det kan man forvente når man bygger muskler), jeg dobblet mattinntaket, og har gått opp en størrelse i livvidde. Jeg trenger å spise MINDRE selvsagt, men det innebærer at jeg må sulte meg selv, og det er hvertfall ikke sunt, spesielt ikke mentalt, siden det å mette lystene våre er det mest grunnleggende instingktet vi har. Så vi er tilbake til: GI MEG EN PILLE SOM SENKER APETITTEN, vi har piller som gjør alt annet. Men slankeindustrien i USA drives av mye av de samme menneskene som selger fast-food, noe som er logisk, det er som legemiddelindustrien selger smertemedisiner man blir deprimiert av, og antideprissiver man får hull i tennen av, (dette skjer ved at man får utørket munn, og siden det beste middelet mot hull er spytt), og man er tilbake på smertestillende. ("Man tjener penger på salg av en vare, men man tjener STORE penger på å gjør kunden avhengig av en vare" - mottoet til en multi level marketing skole i USA). Og det er INGEN penger å tjene for fast-food industrien om folk ikke lengre er sultne.

JEG ER LEI AV DETTE!!! gi meg en pille som gjør meg mett, og brenn resten av slankeindustrien!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes to mye brukte "juksemåter" å bli slank på:

Gastric bypass: En operasjon som snevrer inn magesekken. Dette gjør at man blir mett mye fortere enn vanlig.

Xenical (Orlistat): Denne hemmer lipase-produksjonen. Lipase står for spaltingen av fett i fordøyelsesprosessen, og ved å hemme produksjonen av denne, klarer ikke kroppen å ta opp særlig mye fett. Dvs. at selv om du spiser mye fettholdig mat, kommer fettet ut igjen i form av løs avføring.

Lenke til kommentar
Hoodia dempet sulten en god del hos meg når jeg prøvde det for et års tid tilbake.

Takk:)... men hvordan fikk du tak på Hoodia?? det er et kontrollert preparat her i norge, og ingen apotek jeg har ringt til har det på lager, eller har hørt om dem... (jeg bestiller ikke fra utlandet, ulovlig import er for straffbart)...

Lenke til kommentar
Det finnes to mye brukte "juksemåter" å bli slank på:

Gastric bypass: En operasjon som snevrer inn magesekken. Dette gjør at man blir mett mye fortere enn vanlig.

Xenical (Orlistat): Denne hemmer lipase-produksjonen. Lipase står for spaltingen av fett i fordøyelsesprosessen, og ved å hemme produksjonen av denne, klarer ikke kroppen å ta opp særlig mye fett. Dvs. at selv om du spiser mye fettholdig mat, kommer fettet ut igjen i form av løs avføring.

Jeg tror jeg nevnte minst tre ganger at jeg ville ha pille, og jeg nevnte en gang at konstant diaré ikke var en option... forresten, jeg tror dette er litt for dyrt, og ekstremt til å passe min smak, jeg er sterk motstander av piller, men luxuskirurgi rangskjerer GARANTERT mye høyere på "liker ikke" listen min;)...

men takk for inputen...

Lenke til kommentar

Det er lov å bestille legemiddler fra utlandet så lenge det ikke står på dopinglisten eller narkotikalisten

Her er lovverket:

Forsendelse fra land innenfor EØS-området

Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. og legemidler som anses som dopingmidler i Norge. Mengden av det enkelte legemiddel skal ikke overskride tre måneders forbruk.

Det må kunne dokumenteres overfor Tollvesenet at varen er lovlig innkjøpt. Dokumentasjon kan for eksempel være kvittering fra apotek/utsalgssted eller resept med påtegning fra apoteket. Dersom disse betingelser er oppfylt, kan pakken utleveres fra tollstedet/poststedet direkte til adressaten.

Hvis du søker litt rundt så er det ikke noe problem å finne en seriøs sjappe som selger dette. Blandt annet biovea.net.

Jeg tror faktisk at det er mulig å kjøpe dette på helsekost også i norge, men er ikke helt sikker. Det blir i alle fall solgt på qxl, men jeg ville heller kjøpt fra en seriøs nettbutikk i utlandet enn fra en privatperson på qxl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...