Gå til innhold

Utvide faad2 til å takle LOAS/LATM

Anbefalte innlegg

Jeg har bakgrunn innen java. Jeg klarer å lese C++ kode til en viss grad (så lenge den er pent skrevet ;) )

Jeg ønsker å se på mulighetene for å utvide faad2 biblioteket i ffmpeg til å takle LOAS/LATM innpakket AAC. Det ligger kode for å gjøre det på fil i/o måten, som en winamp plugin. Men ingen kode for å gjøre det på en levende strøm.

Dette vil hjelpe til å få til en gratis løsning for RiksTV på pc, ved bruk av ffmpeg.

Hvor vanskelig vil dette være for meg som ikke har noen c++ erfaring... Og... Er det noen som vil joine? :)

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ønsker å se på mulighetene for å utvide faad2 biblioteket i ffmpeg til å takle LOAS/LATM innpakket AAC. Det ligger kode for å gjøre det på fil i/o måten, som en winamp plugin. Men ingen kode for å gjøre det på en levende strøm.

Dette vil hjelpe til å få til en gratis løsning for RiksTV på pc, ved bruk av ffmpeg.

Hvor vanskelig vil dette være for meg som ikke har noen c++ erfaring... Og... Er det noen som vil joine? :)

Det er relativt vanskelig å svare på. Jeg har ikke sett på noen av disse kodebasene.

Men, når sant skal sies er jeg gjerne med på et sånnt prosjekt.

Lenke til kommentar

ffmpeg bruker såvidt jeg har fått med meg allerede faad for all AAC dekoding. Problemet er at en del av faad ikke støtter LOAS/LATM pakket AAC, som benyttes i sendingene fra RiskTV. Winamp-pluginen som er basert på faad støtter derimot slik AAC. Så kildekoden ligger egentlig der, bare ikke der vi vil ha den :)

Som sagt, jeg er på det nivået hvor jeg klarer å lese C++-kode så lenge den er pent formattert ;) Så jeg er ikke helt sikker på hvilken ende man skal begynne i.

-C-

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...