Gå til innhold

Utvaskede farger på multiplattform spill på Ps3?

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jupp jupp.. Hmm synd at ikke Gametrailers.com folkene hadde IQ nok til å sjekke ut slike ting.

Til deira forsvar kan ein jo argumentere for at folk flest truleg kjem til å halde seg til standard innstillingar, og det derfor er naturleg å bruke dette i testane. Men det uansett bra at dette blir kjent så folk som ønskjer/har moglegheit kan endre på instillingane. :)

Lenke til kommentar

Nei, eg påstod ikkje noko eg heller. Som sagt, eg stussa.

Rolig, rolig.

Og eg veit utruleg godt at det er forskjell på korleis eit analogt signal overførast iforhold til eit digitalt eit. VGA har eg alder testa på 360en min, då eg er meir enn nøgd nok med komponent.

Jupp jupp.. Hmm synd at ikke Gametrailers.com folkene hadde IQ nok til å sjekke ut slike ting.

Til deira forsvar kan ein jo argumentere for at folk flest truleg kjem til å halde seg til standard innstillingar, og det derfor er naturleg å bruke dette i testane. Men det uansett bra at dette blir kjent så folk som ønskjer/har moglegheit kan endre på instillingane. :)

Vannvittig godt poeng.

Tvilar på at GT.tv er meir for den eine plattforma, enn den andre.

Lenke til kommentar

Hvor er Dr. Peedee når man trenger han? :p

Skjønner hva du mener ttt, men da kan man jo også si at hele greia blir tull fordi resultatet på både xbox 360 og ps3 blir totalt forskjellig utifra om du bruker VGA, component, compositt, HDMI, hd tv, projektor,dårlig hd tv, sd tv, svart hvitt tv osv osv.

Så da ender man opp med at man bør lese bruksanvisningen og forsøke å gjøre bildet så bra som mulig, på BEGGE konsoller, før man lager en comparison video.

Lenke til kommentar
Hvorfor ser VGA mer utvaske ut på Xbox 360 enn component da?

Det er vel ikke helt sant. VGA så dårligere ut i starten, men jeg tror det ble rettet opp i den første dashboard updaten. Eneste forskjell mellom VGA og komponent på min TV er at VGA ser mye skarpere ut. Fargene er det ikke noe å utsette på.

Lenke til kommentar
Nokon som kan finne noko info om desse begrepa på nettet?

Vil gjerne vete kva det går ut på - har lite til overs for fancy-ord. Hvis dette er ein teknologi som blei mogleg ved bruk av HDMI, stussar eg på det simple faktum at spela på min komponent 360 ikkje ser så "utvaska" ut.

Ang. "Super White", det eneste som står i brukermanualen min om dette er "fremhever hvite farger".

Men nøyaktig hva det betyr aner jeg ikke. :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor trenger man ikke å skru på disse fancie innstillingene på 360 for å få "ren" grafkk? Jeg trengte bare å skru på HD og vips der hadde jeg dritfin grafikk, men Sony skal plutselig gjøre det så jævli vanskelig med PS3....

Huff huff... Du kan gjøre akkurat samme på ps3, og du hadde aldri merket forskjellen. Men man ser forskjellen på disse videoen, og dette får mp spill til å virke dårligere på Ps3 enn det de virkelig er. Resultatet hadde sikkert blitt meget bra om du koblet den opp hjemme, ved siden av xbox 360'en.

Lenke til kommentar
Hvorfor trenger man ikke å skru på disse fancie innstillingene på 360 for å få "ren" grafkk? Jeg trengte bare å skru på HD og vips der hadde jeg dritfin grafikk, men Sony skal plutselig gjøre det så jævli vanskelig med PS3....

Kanskje fordi alle funksjoner som man ikke benytter seg av tar ressurser? Jævlig vanskelig? Gå inn på en innstilling og endre fra "nei" til "ja". Håper ikke du blir utsatt for lignende 'jævli vanskelige" problemer i hverdagen, eks. vis ved bruk av minibank. Vil du ta ut penger "nei" eller "ja".. Hvorfor må de gjøre det så innihxxxx vanskelig? Drittminibanker..

Sorry, men det må da være lov å tenke litt. :roll:

Lenke til kommentar
Y Pb/Cb Pr/Cr Super-White (HDMI)

[super-White] er lagt til som et alternativ i [skjerminnstillinger] under Innstillinger. Super-white-signaler kan overføres når du spiller av Blu-ray Disc-er (BD-er), DVD-er eller AVCHD-plater.

Av: Deaktiver Super-white-utdata.

På: Aktiver Super-white-utdata.

Hvis bildekvaliteten er dårlig, eller hvis bildet ikke ser riktig ut når dette alternativet er satt til [På], må du sette det til [Av].

Denne innstillingen fungerer bare når [HDMI] er valgt i [innstilling for Video utdata] under Innstillinger > [skjerminnstillinger]. I tillegg må [Automatisk]* eller [Y Pb/Cb Pr/Cr] være valgt i [bD/DVD Video Output Format (HDMI)] under Innstillinger > [bD/DVD innstilling].

*TV-en som brukes, må ha støtte for et Y Pb/Cb Pr/Cr-inndatasignal.

Om x.v.Colour

Når [super-White] er satt til [På], kan videoinnhold fra AVCHD-plater som er spilt inn i x.v.Colour, spilles av med en stor fargeskala.

En TV som er kompatibel med x.v.Colour (xvYCC), må være tilkoblet med en HDMI-kabel.

En AVCHD-plate som ble spilt inn i x.v.Colour, må brukes.

x.v.Colour er et varemerke som Sony har foreslått, og som skal brukes for enheter som har støtte for "xvYCC", som er en internasjonal standard for fargerommet i filmbilder. Én av fordelene ved x.v.Colour er at den kan gjenskape en større fargeskala enn den vanlige standarden.

x.v.Colour er et varemerke for Sony Corporation.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...