HansU Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hei, jeg har en bil, en Opel Vectra 1991 mod. som ikke kom seg mellom EU godkjenninga, mitt spørsmål nå: hva må jeg gjøre nå for å slippe å betale neste års årsavgift? Må den avskiltes og vrakes før nyttår? MVH Lenke til kommentar
nlight Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Den må avskiltet før 1.1 for å slippe årsavgift. Endret 18. desember 2007 av nlight Lenke til kommentar
Steina Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Den blir nå avskiltet om du ikke får den EU-godkjent uansett da, men det beste er nok å levere inn skiltene selv ja. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 for å slippe årsavgift må du levere skiltene senest 31.12 eller levere bilen på godkjent høgger senest 20. mars neste år. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 for å slippe årsavgift må du levere skiltene senest 31.12 eller levere bilen på godkjent høgger senest 20. mars neste år. Ikke meningen å gå off-topic, men har et spørsmål angående en liknende sak selv, så spør da her når denne tråden først er opprettet. Jeg har en bil som er EU-godkjent ut mai 08, og skal vrake den i slutten av mai 08. - Regner da med at jeg må betale årsavgift, selv om fristen for å sette på oblatene ikke er før 15. aug 08? - Får jeg da refundert noe av årsavgiften, dersom jeg vraker bilen så tidlig på året? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?...rentid=44779#10 Lenke til kommentar
HansU Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 for å slippe årsavgift må du levere skiltene senest 31.12 eller levere bilen på godkjent høgger senest 20. mars neste år. Må jeg ikke betale arsavgiften selv om jeg kjører til 20. mars? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) for å slippe årsavgift må du levere skiltene senest 31.12 eller levere bilen på godkjent høgger senest 20. mars neste år. Må jeg ikke betale arsavgiften selv om jeg kjører til 20. mars? Nei Jo? Avskilt bilen før nyttår hvis du ikke vil betale årsavgift. Alle som står oppført som eier av et kjøretøy i januar 2008 vil være pliktig til å betale årsavgift for hele året. http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=191163 Endret 19. desember 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jonas: I §5 i forskrift for årsavgift på motorvogner står det at dersom en bil leveres til godkjent biloppsamler innen forfallsdato frafaller kravet. Så han slipper å betale avgift dersom han kjører til 20.mars og leverer bilen til godkjent biloppsamler Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Jonas: I §5 i forskrift for årsavgift på motorvogner står det at dersom en bil leveres til godkjent biloppsamler innen forfallsdato frafaller kravet. Så han slipper å betale avgift dersom han kjører til 20.mars og leverer bilen til godkjent biloppsamler Dersom du ikkje bruker køyretøyet ditt lenger, bør du avskilte det før årsskiftet. Elles må du betale årsavgift for køyretøyet i 2008.Alle som står oppført som eigar av eit køyretøy i motorvognregisteret den 1. januar 2008, vil få årsavgiftskrav i posten i februar. Det vil seie at dersom du ventar til etter nyttår med å avskilte eit køyretøy du ikkje nyttar, er du pliktig til å betale årsavgift for 2008. Så både artikkelen på VG og det som står på Tollvesenet sin hjemmeside er feil å misvisende? Det står jo at dette er nytt fra og med 1. januar 2008. Kan det være at forskriften ikke er oppdatert, siden denne pressemeldingen kom for to dager siden? Endret 19. desember 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Du leser visst ikke alt? Hvis man ikke leverer kjøretøyet til godkjent biloppsamler for vraking innen forfallsdato for avgiften så må man betale. Det er forskjell på å vrake en bil og å levere inn skiltene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå