Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

3-veis SLI for Intel-plattformen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg å :p frister litte granne, men har jo 59 dager på meg så trenger ikke å "gjøre" det akkurat nå, men 780i "ser" jo litt lovende ut(?)

men noe jeg ville ha likt å se i testene som har blitt kjørt, er om hvor mye fps, bandwit på rammen, fsb a.l.a 500+ osv... hadde vært greit å se om hk\et i seg SELV er bedre enn feks. x38, 680i, p35 osv :p

Lenke til kommentar
Then NVIDIA delayed the 700i series for about six weeks as rumors flew that Penryn would not work properly with 780i, at least in the quad-core flavor. The talk was that NVIDIA was respinning the chipset to fix compatibility issues. NVIDIA now tells us that the issue was a change in the final release of Penryn that required a rework of some of the board circuitry. The chipsets themselves, both 780i and 680i, are said to be perfectly capable of supporting Penryn if used on a modified board. It now appears a complete fix cannot be made with just a BIOS update for 680i; it is possible a BIOS update will allow dual-core Wolfdale to work as it should, but not quad-core Yorkfield. We will leave the official word for this with NVIDIA and their board partners.

kilde

Tolker dette som at det ikke skal være noe problem :)

Endret av Håkki
Lenke til kommentar

Hah, den Anandtech-linken var jo litt fiffig. På den første testen der er Oblivion like treigt som Crysis :blink:

Ang. 680i SLI, så har da i alle fall XFX-kortet til brodern 3 x 16xPCI-e, eller, det er i alle fall det som står på PCB-en. Mulig det er en leif der. Tri-SLI er uansett støttet.

[EDIT: Ai, grov slurv av meg, Crysis kjørte på helt andre settings.]

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Det stemmer at 680i SLI har tre PCI-E kanaler, men det er vel kun to av dem som er fullverdige PCI-E 16x kanaler. Den tredje er vel x8?

780i derimot har tre fullverdige PCI-E 16x kanaler, der to av disse er PCI-E 2.0.

Dersom jeg har forstått dette rett da. .... .. ... :wee:

Kanaler= spor og spor=kanaler. Har tulla "litt" her. :wee:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Det stemmer at 680i SLI har tre PCI-E kanaler, men det er vel kun to av dem som er fullverdige PCI-E 16x kanaler. Den tredje er vel x8?

780i derimot har tre fullverdige PCI-E 16x kanaler, der to av disse er PCI-E 2.0.

Dersom jeg har forstått dette rett da. .... .. ... :wee:

Du blander spor og kanaler her :).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Fungerer vanlig SLI skjermkort? Ser på bilder at broen en skal bruke ved 3 kort har 6 slotter, mens broen mellom 2 kort har 2 slotter?

Noe som har funnet ut dette.. Visst jeg kan bruke 3 SLI skjermkort av dem som er i handelen nå.. Da går jeg for dette :) Men slik jeg ser det nå, vil ikke disse fungere.

Ser fram til å finne ut av dette :) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...