Gå til innhold

Kompitabilitet pci og x

Trevil

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal lage en liten ny desktop maskin, jeg vil bruke flere skjermkort, lurer på om noen vet om pci/x er pci kompitabel, eller om jeg må ha skjermkort som støtter pci/x?

Det står mellom det kortet her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32578...nks#ProductTabs

Og dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340838

Jeg vil helst ha asus, men er ikke sikker på om pci express vil funke på 8x hovedkort..

Alle hyggelig tilbakemeldinger blir satt stor pris på :-)

/tr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk skal du ha, da kan jeg fortsatt bruke to av skjermkortene mine på ett eventuelt nytt hovedkort.

Da gjenstår det for meg bare å finne ut om jeg kan bruke ett 'vanlige' pcie kort i sånn pcie 8x slot som det er på nesten alle 771 hk'ene. F.eks, når det står PCI-Ex16(x8 link), så betyr vel det att ett x16 kort passer, men vil gå i x8 hastighet?

Skal sjekke de linkene, :)

/tr.

Lenke til kommentar
Da gjenstår det for meg bare å finne ut om jeg kan bruke ett 'vanlige' pcie kort i sånn pcie 8x slot som det er på nesten alle 771 hk'ene. F.eks, når det står PCI-Ex16(x8 link), så betyr vel det att ett x16 kort passer, men vil gå i x8 hastighet?¨
Ja.

Begge er standarder som skulle løse båndbreddeproblemene med PCI: Jeg ser ikke hvordan det er noe "heeeelt" annet enn PCIe.

Sant nok det, men det er vidt forskjellige spor som benyttes og det er ikke få ganger jeg har sett folk blande de to

Jeg bare reagerte på hvordan du ordla det :p. Litt synd det med navna, det er litt kjipt å ta feil av når PCI-x bare finnes på workstation- og server-hovedkort.
Lenke til kommentar
Da gjenstår det for meg bare å finne ut om jeg kan bruke ett 'vanlige' pcie kort i sånn pcie 8x slot som det er på nesten alle 771 hk'ene. F.eks, når det står PCI-Ex16(x8 link), så betyr vel det att ett x16 kort passer, men vil gå i x8 hastighet?

Ja, i utgangspunktet så skal det fungere, men da på 8x i stedet for 16x i hastighet. Jeg har dog ikke prøvd dette selv.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Jeg bare reagerte på hvordan du ordla det :p. Litt synd det med navna, det er litt kjipt å ta feil av når PCI-x bare finnes på workstation- og server-hovedkort.

Jo du har rett. Jeg kunne ordlagt meg anderledes.

Er så vant til alle de som skriver feil fordi de tror PCIexpress forkortes PCIx at jeg var litt kjapp på avtrekkeren.

Skulle tro de kunne funnet andre navn så det ikke var så lett for folk å blande dem

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

jeg bruker ett agp og to pci, har alldri hatt noe problemer med dem, vifteløse og stille, men jeg har alldri prøvd å spille no særlig med dem, bruker ikke windows, så lite spill å velge mellom samtidlig som at x ikke vil støtte gl når jeg bruker flere skjermer

eller, eneste problemet er att det er forskjell på utgangene på ett kort, dem er dual, men for å få like farger på skjermbilde så måtte jeg kjøpe ett ekstra, ellers så hadde jeg tenkt å bruke to kort til tre skjermer

Lenke til kommentar

bruker opensuse for tiden, blitt vant til den så vil vel bruke den en stund fremover, har prøvd en del andre linux varianter, og har litt forskjellig på andre maskiner, men til desktop passer denne meg utrolig bra.. så, når folk spør om hjelp til ting på vista sitter jeg neste å river av meg det lille jeg har igjen av hår, man er jo ikke så oppdatert lengre :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...